Dinsdag 8 Mei 2018 – Barcelona

8 mei 2018 - Barcelona, Spanje

Lieve familie in vrienden,

Nadat we ’s morgens een veilige camperplek in Barcelona hebben ontdekt, besluiten we om Barcelona te bezoeken. We rijden via uitstekende wegen en door een met prachtige bloemen gekleurd landschap naar Barcelona. Daar brengt ons navigatie systeem ons feilloos naar de gewenste camperplek.

Na de lunch gaan we met de Metro naar het centrum. Daar kijken we wat rond en ontmoeten er Barbara en Rob.

We pakken een terrasje en gaan samen uit eten. Heel fijn om hun hier te ontmoeten!

Na het eten nemen we weer afscheid van elkaar. Thea en ik lopen nog wat door de stad op zoek naar kunstwerken van Gaudi. We zien een mooie kathedraal en prachtige gebouwen in de stad, maar waar zijn de bouwwerken van Gaudi?

En zodra het (te) donker wordt nemen we een metro terug naar ons mobiele huis. Gaudi komt vast nog wel een volgende keer aan de beurt. Bijzonder om op deze manier in Barcelona te belanden en daar gewoon rond te wandelen zonder vooropgezet plan.

In de camper praten we nog wat na onder het genot van een drankje en bekijken we nog even de stadsplattegrond en blijkbaar hebben we parallel gelopen met de straat waarin Gaudi verschillende bouwwerken heeft gebouwd. Thea kijkt nog op internet en vindt nog een bouwwerk  van Gaudi op ongeveer 23 km afstand van Barcelona, waar je goed met de Camper kunt parkeren. Dat is ongeveer 11 km omrijden op weg naar Martin (zoon van Harry), wat ons uiteindelijke doel van deze reis is.

Eerst maar lekker slapen en morgen zien we wel verder. Heerlijk om je zo vrij als een vogel te voelen.

Liefs,

Thea en Harry