Donderdag 17 Oktober 2019 – Van Castell de Ferro naar Murcia.

17 oktober 2019 - Murcia, Spanje

Harry wordt net iets voor 8:00 uur wakker. Om 8:00 uur loopt de wekker af. We willen vandaag niet op het heets van de dag rijden. Ha, ha. Dat is op dit moment misschien moeilijk voor te stellen in Nederland!
We nemen een kop koffie en een smoothie en Thea neemt de kans waar, om nog een paar smoothies te maken omdat we nu nog stroom hebben om de blender te gebruiken.
Voor we vertrekken legen we de toiletcassette en het afvalwater en doen we de vers-watertank vol. Thea gaat ondertussen afrekenen.
We rijden het dorpje door om weer terug te komen op de snelweg en zien nog een klein eindje langs het strand. Ondanks dat het ondertussen voor Nederlandse begrippen al een fijne strandtemperatuur is zie je hier niemand op het strand. De plaatselijke bevolking doet boodschappen in dikke truien en jassen.
Het is een kleine 3 uur rijden naar Murcia. Onderweg stoppen we nog een keer om te tanken en een toilet te bezoeken.
In Murcia heeft Thea een plek bij de Ikea gevonden. Ideaal. Dan kunnen we ook een nieuwe Billy kopen. (-:
Zodra we de camper hebben geparkeerd gaan we eerst lunchen. Vandaag niet Spaans, maar Zweeds. Zweedse balletjes met rendierensaus! En dat bij een temperatuur van 29 graden buiten!
Dan nemen we een verkeerde beslissing. We besluiten naar het centrum te lopen. Een saaie trip van 75 minuten langs een grote weg bij een temperatuur van 29 graden. Blijkt echt een idiote onderneming, terwijl we, zoals we op de terugweg leren, voor 1,40 Euro met de tram hadden kunnen gaan.
Dus 75 minuten later komen we aan in het centrum van Murcia. Een beetje oververhit en vermoeid strijken we neer bij een studentenkiosk tegenover de oude universiteit. We doen ons tegoed aan een paar koude drankjes. Zodra we onze vochthuishouding weer een beetje gestabiliseerd hebben, struinen we verder door de smalle straatjes van deze historische stad.
We bezoeken de gigantische kathedraal, lopen langs de rivier, bezichtigen wat kerken en het oude casino. Om weer wat af te koelen gaan we een poosje op een terras zitten.
Ondertussen lijkt de gehele bevolking naar Murcia te komen. Om 17:30 gaan veel winkels weer open van hun middagsluiting en wordt het echt druk in deze gezellige stad.
We willen weer terug naar het terras bij de studentenkiosk bij de universiteit, maar vinden daar geen plek meer. De studenten hebben alle plekken ingenomen om na te praten over, wat ze vandaag weer geleerd hebben. Dan besluiten we weer terug te gaan naar de camper. Voor 1,40 Euro per persoon nemen we de tram. Die brengt ons binnen 10 minuten terug naar de Ikea. Bij de Aldi naast de Ikea doen we nog snel even boodschappen.

1. Marc:
    Een nieuwe Billy ??