Donderdag 26 December 2019 – Tweede Kerstdag in Rothenburg ob der Tauber.

26 december 2019 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Rond 9:00 verlaten we ons warme nestje. Tijdens het ontbijt zien we de bewolking afnemen en de lucht boven ons helemaal blauw worden. Langzaam komt de zon tevoorschijn. Het belooft een prachtige dag te worden.
We trekken onze wandelschoenen aan en durven onze paraplu in de camper achter te laten. Dit wordt een zonnige dag.
Via de dichtstbijzijnde poorten lopen we de stad in. Bij de stadspoort beklimmen we de stadsmuur. We lopen een paar kilometer over de stadsmuur heen. Vanaf de stadsmuur hebben we een prachtig overzicht, zowel naar de stad toe en ook het gebied om de stad heen. Het is prachtig wat we zien. Harry maakt foto na foto. Door het mooie weer worden het mooie zonnige foto’s.
Op het punt, waar we gisteren de muur opgegaan zijn, verlaten we de stadsmuur. We lopen een stuk buiten de muur om naar de Burggarten. Vandaar uit hebben we een geweldig uitzicht over het Taubertal. In de verte zien we een waterval in de Tauber en een prachtige oude dubbele brug.
In een restaurantje eten we soep en een tostie. Er zitten mensen uit Argentinië, Australië en Rusland. Echt van heinde en verre dus. Wel fijn om even te kunnen zitten en wat te eten.
Dan maken we een lange spiraalvormige wandeling door de stad, waarbij we de cirkels van de spiraal steeds kleiner maken. Op die manier zien we bijna ieder straatje van deze geweldige stad.
Aan het eind van de middag lopen we terug naar onze camper. We zijn er zeker van, dat we de hele stad gezien hebben.

1. Lia:
    27 december 2019
    Dat waren inderdaad veel foto's! Maar wat een prachtige stad.
  2. Thea en Harry:
    27 december 2019
    Hoi lieve dochter.

Ja, dit moeten jullie echt een keer gaan bekijken. Maar wel buiten het seizoen. Anders zijn er meer Chinezen dan in China 😀

Liefs,

Pa.