Maandag 17 September 2018 – Van St-Nicolas-de-Port naar Trier.

17 september 2018 - Trier, Duitsland

Hoi allemaal.

Ook vandaag zijn we weer vroeg op. De ooievaars hebben ons met hun geklapper vrolijk wakker gemaakt.

We drinken een paar koppen koffie. Dan lozen we ons vuile water. Om schoon water te tappen hebben we speciale munten nodig van de VVV. Die hebben we niet en de tank heeft nog minstens 75 liter water, dus slaan we dat maar over.

Voor we de snelweg op gaan bezoeken we nog even de Action om koffie koppen en schaaltjes te kopen. De bamboe koppen en schaaltjes, die we eerder kochten, houden toch te veel smaak vast. Wanneer je daar salade uit gegeten hebt smaakt het volgende gerecht nog naar die salade. En de koffie naar de frisdrank van gisteren. Dus moeten schaaljes van glas zijn en koffiekopjes van porselein. Voor 5 Euro zijn we klaar.

Vanaf St-Nicolas-de-Port nemen we de snelweg naar Thionville. Vele keren steken we de Moezel over.

Vanaf Thionville rijden we over kleinere wegen naar Schengen. De plek waar in 1990 de binnengrenzen van Europa opgeheven zijn. We verlaten Frankrijk, rijden een stukje door Duitsland en gaan Luxemburg binnen. We staan op de plek, waar ook andere beroemdheden al gestaan hebben. Dat moet toch fijn voor hun voelen. Een prima plek om onze lunch te gebruiken.

Schengen ligt in Luxemburg en daar moeten we natuurlijk wel even tanken. Na het tanken rijden we weer terug Duitsland in.

We rijden langs de Moezel richting Trier. We volgen wat bordjes om een oude Romaanse villa te bezoeken, maar helaas blijken deze op maandag gesloten. Rare vogels, die Romeinen.

De eerste camperplaats, die Thea uitgezocht heeft, valt niet in de smaak bij Harry. We zouden moeten staan op een terras direct bij de ingang van een woonhuis. Dat voelt niet erg vrij.

De volgende camperplek ligt ook aan de Moezel. Er staan honderd of meer campers. Het lijkt op een overvol zigeunerkamp. Ook die slaan we maar over.

We rijden naar de buitenrand van Trier. Daar vinden we een prachtige plek bij een wijnboer. We staan tussen de wijnranken op het eind van het terrein. Een geweldige plek om de rest van de middag en avond door te brengen.

Liefs,

Thea en Harry