Vrijdag 11 Oktober 2019 – Van Silves naar Alte.

11 oktober 2019 - Alte, Portugal

Weer zijn we rond 8:00 uur wakker. Sinds we in Portugal zijn is dit de eerste morgen, dat de zon niet schijnt. Toch is het nog wel 22 graden binnen en buiten.
We staan op een camping met stroom, wat betekent dat Thea smoothies gaat maken. Ondertussen zetten we koffie en maakt Harry 2 reisverslagen. De Nederlanders en Belgen om ons heen staan alweer druk te keuvelen.
Nadat we allebei een smoothie hebben gehad en afgewassen hebben, gaan we douchen en pakken alles weer in.
Een stukje verder parkeren we de camper tegenover de Lidl en lopen naar het centrum van Silves. De meeste mensen, die we hier horen en zien, lijken Nederlanders te zijn. Af en toe horen we ook Duits, Engels en Frans.
We lopen naar de grote kerk en de ruïne van een groot Moren kasteel en zwerven wat door kleine straatjes en nemen folders mee van 2 makelaars. Op een gezellig terras gaan we lunchen.
Dan lopen we terug naar de Lidl om boodschappen te doen. Met een grote tas vol boodschappen zijn we voorlopig weer goed voorzien.
Daarna gaan we naar het noordwesten. Via São Bartolomeu de Messines rijden we naar Alte. We parkeren op een parkeerplaats bij het oude kerkhof en lopen nog even het dorpje in. Het is een heel knus authentiek stadje met smalle straatjes, schilderachtige huisjes, winkeltjes, kunstenaarsboetiekjes, restaurantjes, cafétjes en een kerk, waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan. De moeite waard om nog iets te drinken bij een souvenirshop met een terras. Helaas kunnen we niet het kaas en worstplankje bestellen, dat op een groot bord aangeprezen wordt. Teleurgesteld lopen we terug naar de camper. Harry spreekt zijn ongenoegen nog even uit tegen de ezel “Baltazar”, die het dorpje afsluit in een toepasselijke ruimte met een oude dorsmolen! Familie murmelt Harry!
Voor we gaan slapen nemen we nog een stukje kaas en een stukje worst. Zo komt het toch nog goed vandaag.