Zaterdag 19 Oktober 2019 – Van Sax naar Dénia.

19 oktober 2019 - Dénia, Spanje

Om 8:00 loopt de wekker af. Het is nog een beetje donker. Binnen een half uur is het volledig licht en schijnt de zon alweer. We drinken koffie en een smoothie. We hebben stroom en Thea gaat nog een paar smoothies maken. Onze blender heeft het er moeilijk mee. Op een gegeven moment komt er zelfs rook uit. Waarschijnlijk moeten we uitkijken naar een wat zwaarder type. Maar het vermogen mag niet boven 500 Watt uitkomen, want dat is het vermogen van onze omvormer.
Alles in de camper wordt weer in de reisstand gezet en we vertrekken richting Dénia. De stad waar mijn zoon Martin samen met zijn vrouw Daniëlle woont. Onderweg appen we hem even om de verwachtte aankomsttijd aan hem door te geven.
Als we in Dénia aankomen parkeren we de camper op een parkeerplaats op het strand. Er rijdt net een auto weg en die plek geeft ons een prachtig uitzicht over het strand en de zee. Op het moment dat we er parkeren komt Martin aanfietsen.
Het is fijn om elkaar weer te zien. We hebben elkaar sinds onze reis in Mei 2018 niet meer gezien!
We zetten de tafel en stoelen buiten en genieten van de broodjes en de druiven, die Martin meegenomen heeft. Na de lunch pakken we er een biertje bij en praten we elkaar bij over wat we doen en willen gaan doen. Het is reuze gezellig. Thea kan het niet laten en gaat nog even zwemmen in zee. Het is 19 Oktober en het strand ligt vol met zonnende mensen.
Aan het eind van de middag komt ook Daniëlle erbij. Ze kon niet eerder komen, omdat ze vandaag nog moest werken. Ze heeft bier meegenomen en samen hebben we het supergezellig op het warme strand van Dénia.
’s-Avond gaan we met ons vieren Tapas eten in de stad. Daniëlle en Martin kennen een goed restaurant op een plein in de stad. We gaan rond 20:00 uur uit eten en kunnen dan zelf nog heerlijk op het terras buiten zitten eten. In zo’n klimaat willen wij ook wonen!
We genieten van de heerlijke hapjes en eten ons vol. Ja, het Spaanse eten bevalt ons ook zeker wel.
Aan het eind van de avond spreken we af, dat Martin en Daniëlle ons morgen wat van de omgeving zullen laten zien.
We hebben een geweldige dag gehad.