Zaterdag 21 September 2019 – Leencamper ophalen in Beilen.

21 september 2019 - Beilen, Nederland

Voor ons gevoel is het al héél lang geleden, dat we een camperreis gemaakt hebben. Toch zijn we pas sinds 5 Augustus weer thuis. Maar omdat we ook bijna alle weekenden weg gingen voelt het toch als heel lang thuis zitten!

Onze eigen camper staat nog steeds bij “Camperbedrijf Zinger” in Beilen. Door de vakantieperiode heeft het heel land geduurd, voordat de prijs van de reparatie duidelijk was en de verzekering dit goedgekeurd heeft. Dan blijkt ook nog dat het lang duurt voordat alle bestelde onderdelen daadwerkelijk binnenkomen. En wanneer dan uiteindelijk met de reparatie wordt begonnen blijken er meer onderdelen benodigd te zijn dan in eerste instantie is voorzien. Kortom, het schiet niet op. De camper staat ondertussen bijna 10 weken in Beilen en er is nog steeds geen zekerheid, wanneer we ons huisje op wielen weer kunnen gaan gebruiken.

Omdat onze contactpersonen bij “Camperbedrijf Zinger” ook wel inzien, dat ze door de lange reparatieduur geen tevreden klant zullen krijgen, bieden ze ons uit coulance aan dat we gratis gebruik mogen maken van een leencamper. Wel een heel klantvriendelijk gebaar! Ondanks dat we liever met onze eigen camper onderweg zouden zijn gegaan, nemen we dit aanbod toch heel graag aan!

Op zaterdag 21 September staan we om 10:00 uur ’s-morgens bij “Camperbedrijf Zinger” op de stoep. We worden uiterst vriendelijk met een kop koffie door Albert ontvangen. Patrick laat ons zien hoe ons eigen mobiele huisje erbij staat. De achteras en het linker achterwiel inclusief de hele ophanging en de linker bladveer is vervangen. Daarna kwam men erachter, dat de rechter bladveer ook vervangen diende te worden. Die is nu in bestelling. Patrick liet ons ook de bladveer zien, die van onze camper afkwam. Het is onvoorstelbaar, dat zo’n zwaar metaal zo kan verbuigen! Dat betekent dat het tijdens het ongeluk een enorme opdonder heeft gehad. Verder legt Patrick uit hoe ze de carrosserie opgemeten hebben en dat die niet scheef is.

Zodra dit allemaal weer gemonteerd en uitgelijnd is kan men verder met het plaatwerk. De beschadigde platen worden eruit gezaagd en vervangen door nieuwe. Dan moet alles weer opnieuw gelast en gespoten worden.

Het is fijn om te zien dat er voortgang is en we hebben er zeker vertrouwen in dat hier de juiste kennis in huis is om tot een goed resultaat te komen. Patrick neemt alle tijd om een en ander uit te leggen.

Nadat Albert en Patrick onder aanwijzing van Thea de lakens op de bedden hebben gedaan, krijgen we een korte uitleg van de werking van de apparaten in de leencamper. Dan krijgen we de sleutels en de papieren en kunnen we terug naar Aadorp. Harry rijdt de camper en Thea rijdt er in haar Aygo achteraan, nadat we aangegeven hebben, dat we ervanuit gaan, dat we bij het inleveren onze eigen camper weer mee terug kunnen nemen.

Terug in Aadorp nemen we de rest van de dag om al onze spullen een plekje te geven in onze leencamper. Niet onze eigen camper maar wel een heel leuk model met lengte-bedden, zodat Thea niet over Harry heen hoeft te klimmen en Harry niet met zijn voeten door het raampje hoeft te slapen. Maar 6 maanden oud en net 13.000 km op de teller. Toch wel een heel goed aanbod!

Aan het eind van de dag zit alles erin. Het begin van een nieuwe reis.