Donderdag 30 Mei 2019 – Van Losheim-am-See naar Nettersheim.

30 mei 2019 - Nettersheim, Duitsland

Weer op tijd uit bed en aan het gezonde ontbijt van Thea. De buren naast ons zetten tafels, stoelen en een BBQ buiten. De eerste wandelaars lopen achter de camper langs het bos in. Het is vandaag Hemelvaartsdag en in Duitsland betekent dat vaderdag en dauwtrappen!
Rond 10:00 uur lopen al groepen van tientallen jongeren het bos in. Allemaal twee flesjes of blikjes bier in de hand. Sommigen dragen één blikje links en één blikje rechts en anderen precies andersom. Er zijn groepen, die een kar met muziekinstallatie meetrekken en/of bolderkarren met kratten drank. Het lijkt of het hele dorp leegloopt het bos in. En bijna niemand zonder drank. Geen alcohol onder 18 jaar lijkt hier vandaag niet te gelden!
Als we tegen 11:00 uur vertrekken, zitten onze buren (opa, oma en 3 grote honden) lekker achter de brunch. Inmiddels zijn er 3 stellen met kinderen (baby’s en peuters) en een aantal honden gearriveerd. Het hondenaantal zit op 10 stuks. En dat allemaal op een stukje van 4 bij 7 meter. Opa bakt braadwurst. Het ziet er gezellig uit.
Wij gaan eerst lozen en vullen. Dan rijden we een tiental Km’s om een andere camperplek te bekijken (voor een volgende keer). Die ziet er niet zo geweldig uit.
We rijden een paar uur noordwaarts tot Harry er genoeg van heeft. Thea vindt een leuke plek in Nettersheim in de Eifel. Gelukkig is daar nog een plekje vrij. Zo’n lang weekend doet alle camperaars wel naar buiten lokken.
In de avond maken we nog een wandeling door het dorp. Er zijn veel winkels en zaken die met de natuur te maken hebben.

Link naar de camperplek: https://www.eifel.info/nl/a-wohnmobilhafen

Link naar de Romeinse feiten:  http://www.erlebnisraum-roemerstrasse.de/nl/informatiecentra/nettersheim/

1. Lia:
    31 mei 2019
    😄😄😄
  2. Renée:
    2 juni 2019
    Echt leuk jullie verhalen te lezen. Krijg bijna zin om ook weer een camper te kopen, wat heerlijk go with the flow.....We hebben jullie ook gemist hoor, tot snel!
    x Renée