Vrijdag 25 Oktober 2019 – Van Englancourt naar Wanroij.

25 oktober 2019 - Wanroij, Nederland

We staan op een camperplek bij de kerk van Englancourt. Als de klokken negen uur slaan, gaan we uit ons bed. Er hangen mistflarden in het dal tegenover ons. Hier en daar prikken zonnestralen door de nevel. Een mysterieus begin van deze dag.
Bij dit alles genieten we weer van een smoothie en een paar koppen koffie.
We doen ons afval in de daarvoor bestemde bakken en maken de camper weer reisklaar. Thea gaat nog even de kerk van binnen bekijken. Die is pas om 10:00 uur open, wat de reden is, dat we vanmorgen wat langer uit mochten slapen. Het is een bijzondere kerk. Van buiten een kruising tussen een kerk en een kasteel.
Dan rijden we dit idyllische dorpje weer uit. Terug naar de grotere weg. We komen door prachtige dorpjes met hele grote boerderijen en hele kleine arbeidershuisjes.
We hebben besloten om niet via Brussel en Antwerpen naar Nederland te rijden, maar via Luik. Dat is volgens Tomtom 15 minuten korter zelfs en het lijkt ons een prachtige route.
En dat is het ook. We komen door de Franse en Belgische Ardennen. Een gebied dat we voor een volgende reis op ons lijstje zullen zetten.
Bij Venlo komen we even in de file te staan. Gelukkig kunnen we al snel doorrijden. Aan het eind van de middag komen we op de camperplek in Wanroij aan. We zijn hiernaartoe gegaan, omdat we hier zaterdag een afscheidsdienst hebben van een nicht van Thea, die afgelopen week overleden is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke Harkema:
    27 oktober 2019
    Harry en Thea, Dank jullie wel dat we ook deze reis weer met jullie 'mee' mochten reizen.
    Prachtig zoals jullie dat verslaan ,met de mooie foto's erbij beleven we het extra reëel. Mooi dat jullie weer veilig in Nederland zijn gearriveerd .Heel fijn dat jullie bij de afscheidsdienst van ons lieve nichtje waren. Liefs Thye en Mieke
  2. Thea Selten:
    27 oktober 2019