Zaterdag 19 Mei 2018 – Van Poligny naar Luxemburg.

19 mei 2018 - Luxembourg, Luxemburg

Lieve familie en vrienden.

Na het ontbijt rijden we verder naar het noorden. We rijden rustig over gemakkelijke wegen. Hier en daar een stadje door waar je maar 30 mag. Dat is prima om een beetje rond te kunnen kijken. Het landschap is afwisselend en er ontvouwt zich steeds weer een nieuw prachtig uitzicht. De afgelopen dagen hebben we ook prachtige velden vol met klaprozen gezien, waar mensen bij stonden om foto’s te maken en nu komen we er weer tegen en we kunnen even stoppen, zodat Thea een paar prachtige plaatjes kan schieten.

De hoogtepunten voor vandaag zijn een bezoek aan de Lidl en een tankstation in Luxemburg. Tanken voor 1,12 per liter. Vergeleken met minstens 1,42 in Frankrijk. En op een tank van 110 liter scheelt dat zo 30 Euro.

Na enig zoeken vinden we een uitstekende camping aan de rand van de stad. Ruime vlakke plekken. Voorbeeldig sanitair. Zo zie je het niet vaak. Heerlijk uitgebreid douchen is toch wel een luxe zo en daar maken we gretig gebruik van.

We kunnen nog een poosje  buiten in de zon zitten. En dan nog een poosje binnen, voordat we weer gaan slapen.

Liefs,

Thea en Harry

1. Mieke Harkema:
    24 mei 2018
    Hoi Harry en Thea, hopelijk zijn jullie weer veilig thuisgekomen en valt het ongemak aan Harry's voet mee. Dank voor het mee mogen genieten, door de mooie verhalen, van jullie reis met de camper.
    Liefs Thye en Mieke