Vrijdag 10 Mei 2019 – Van Baume-les-Messieurs naar Seyssel.

10 mei 2019 - Seyssel, Frankrijk

Ook deze morgen worden we wakker terwijl de regen op de camper tikt. We maken koffie en besluiten verder naar het zuiden te gaan. Alles wordt ingepakt en vastgezet en we verlaten deze prachtige plek. We willen hier graag nog een keer terugkomen om de grot te bezoeken en meer te wandelen. Maar dan met beter weer.
We rijden richting Geneve. Het eerste deel van de rit gaat door de Jura.  Hoge rotswanden, diepe dalen en veel meren. Er is maar heel weinig verkeer.
Omdat we graag onze gastanks met LPG willen vullen kijken we uit naar een tankstation met LPG mogelijkheid. Tankstations zijn dun gezaaid hier. Laat staan tankstations met LPG. Wanneer ons navigatiesysteem ons over een grotere weg leidt vinden we gelukkig een tankstation die open is en LPG verkoopt. We doen de tanks weer vol. Het blijkt dat ze nog maar halfleeg waren, dus we hadden er nog wel een weekje mee kunnen doen. Toch fijn om ze weer vol te hebben wanneer er zo weinig LPG tankstations zijn.
We rijden door een skigebied. Er ligt overal nog sneeuw! We gaan even uit de auto om sneeuwballen te gooien. Brr. Koud hier!
De dorpen waar we doorheen komen zijn uitgestorven. Buiten het skiseizoen lijkt het wel onbewoond. Een soort van spookstadjes.
De eerste camperplek waar we gaan kijken ligt bij een tennisbaan in zo’n spookstadje. Het is er leeg, kil en ongezellig. Er staat geen enkele camper. We besluiten verder te rijden.
Ten zuiden van Bellegarde-sur-Valserine wordt de bewolking steeds dunner en zien we zelfs de zon steeds vaker! We steken de Rhône over. De thermometer loopt op van 12 graden naar 20 graden!
We vinden een prachtige camperplek aan de Rhône in Seyssel. Een gewilde plek want we staan hier niet alleen. We zetten onze stoelen buiten en genieten van de zon op ons lichamen. Hier waren we wel aan toe!
’s-Avonds lopen we langs de Rhône naar Seyssel toe. Een aardig stadje. Via de andere oever lopen we terug naar de camperplek. Het is de eerste avond in deze vakantie dat de kachel niet aan hoeft.