Vrijdag 21 September 2018 – Van Siegen naar Apeldoorn.

21 september 2018 - Apeldoorn, Nederland

Hoi allemaal.

Vandaag is Harry de eerste, die uit bed is. De afgelopen weken was Thea meestal de eerste. We drinken koffie, legen de cassette en watertank en vullen de schoonwatertank. De temperatuur is nog 20 graden.

We rijden een paar tunnels door en komen dan op de snelweg. We rijden Sauerland binnen. De snelweg gaat tussen heuvels en over lange viaducten over prachtige diepe dalen.

Dan slaat het weer om. Het gaat regenen en geweldig hard waaien. De regen spoelt witte golven over de snelweg. Het eerste water sinds maanden maakt echt een schuimende laag op de snelweg. We gaan er even af om even koffie te drinken op een parkeerplaats. Zodra de stortbuien voorbij zijn rijden we weer verder.

We rijden naar Waltrop. We willen naar het Schiffshebewerk, die we op onze heenreis gemist hebben (Zie verslag 1 September). Na een omleiding komen we op de juiste plek. Maar eerst bezoeken we de Lidl nog even om de Duitse statiegeld blikjes in te leveren en om goedkope whisky te kopen.

We zijn echt onder de indruk van deze geweldige installatie! Gebouwd in 1895! We bezoeken de oude machineruimte met de gigantische pompen en veel uitleg hoe het gebouwd is en hoe het werkte. Dan lopen we door de verschillende niveaus van het Hebewerk. Super dat dit voor het nageslacht bewaard is gebleven..

Na dit bezoek gaan we lunchen in onze camper. Vervolgens rijden we naar Emmerich om nog even goedkoop diesel te tanken. Dan rijden we via Elten Nederland binnen naar Tolkamer en Pannerden. Het Rijn landschap is prachtig. Via Zevenaar, Doesburg en Dieren rijden we naar Apeldoorn door een mooi rivier/waterlandschap en langs het Apeldoorns kanaal, maar voor Harry is het wel intensief, omdat het behoorlijk hard waait en regent.

Waarom Apeldoorn? We hebben morgenvroeg kruidencursus in Beekbergen. Al weer het 2e jaar!

De temperatuur is 14 graden en het stortregent. Iets wat we de afgelopen weken gelukkig niet hebben meegemaakt.

Het camperleven bevalt ons uitstekend. Hebben we nog wel een huis nodig?

Liefs,

Thea en Harry