Vrijdag 31 Mei 2019 – Nettersheim.

31 mei 2019 - Nettersheim, Duitsland

We worden wakker met zonnestralen door het dakluik. Het wordt al snel heel warm in de camper. Thea maakt een heerlijke en gezonde smoothie en Harry zet koffie.
Nadat we daar in alle rust van genoten hebben gaat Harry de versnelling van zijn fiets repareren. Het voortandwiel wil bijna niet meer schakelen. Er blijkt een moertje los gelopen te zijn. Nadat deze weer vastgezet is en de rek uit de kabel is bijgesteld moet het geheel weer juist worden afgesteld. En dan functioneert het weer als nieuw!
We pakken onze tassen in voor een fietstocht. Het is heerlijk weer dus we kunnen ons luchtig kleden. Parallel aan de spoorlijn is het lekker fietsen, maar in de andere richting is het best pittig hier in de Eifel!
In Blankenheim kopen we een fietskaart van de Eifel. De kaarten in onze GPS en in de telefoons (Maps.me) zijn wel gedetailleerd genoeg, maar een papieren kaart geeft toch meer overzicht.
We fietsen via een oude Romeinse weg terug naar Nettersheim nadat we eerst nog de plek bekeken hebben waar vroeger een Romeinse villa heeft gestaan. Men heeft de fundamenten van de gebouwen in de grond aangegeven. Helaas zijn er geen overblijfselen meer te zien.
’s-Middags genieten we van de zon. ’s-Avonds lopen we naar het dorp om bij Rewe kartoffelsalat en een tijdschrift over campers te kopen. Altijd wat van te leren. Ook ditmaal. Poepen met de klep van het toilet open is beter voor het toilet.
Een fijne en leerzame dag.