Woensdag 19 September 2018 – Van Veldenz naar Dillenburg.

19 september 2018 - Dillenburg, Duitsland

Hoi allemaal.

We beginnen deze woensdag met verjaardagsfelicitaties naar Mirjan te sturen. Er is dan nog net tijd voor een kop koffie voor we moeten vertrekken. Ook voor vandaag heeft Thea weer een interessant programma opgesteld. Dat doet ze elke dag en Harry geniet daar van.

We rijden eerste door het oude dorpscentrum van Veldenz en zien de overblijfselen  van de plaatselijke Romaanse villa. Vervolgens een  steile rit omhoog door smalle straatjes om het gerestaureerde slot van Veldenz te zien.

Dan rijden we terug naar de Moezel en rijden stroomafwaarts richting Bernkastel-Kues. Een eindje buiten het centrum parkeren we onze camper en lopen daarna richting centrum aan de zuidoever. Het is een prachtige oude stad met veel smalle straatjes en veel vakwerkhuizen. De stad heeft wel een heel hoog Valkenburg gehalte. Het eerste vakwerkhuis is een restaurant, de tweede een souvenirwinkel, de derde verhuurt kamers en de vierde verkoopt wijn. Dan begint die volgorde opnieuw. Alhoewel het nog maar 11:00 uur in de morgen is zijn er al heel veel toeristen. Het is nu midden September en we vragen ons af hoe het hier in het hoogseizoen moet zijn.

Dan gaat onze route verder langs de Moezel. Een paar Km verderop wordt een gigantische brug gebouwd. Er zijn heel veel camperplekken langs de Moezel en die zijn allemaal heel groot en hartstikke vol. Iedereen wil aan het water staan, maar dat is natuurlijk alleen voor de eerste rij mogelijk. De volgende 10 of 20 rijen zien alleen maar andere campers. Maar het gaat om het idee toch?

Nog een eindje langs de Moezel en dan rijden we noord-oostelijk richting Koblenz. We rijden een uurtje snelweg en de rest over prima binnenwegen.

We proberen ergens LPG te tanken, maar krijgen maar 2 liter in de tank. Het is de eerste keer dat ik mijn Duitsland nippel gebruik. Toch kan ik daar niet zoveel verkeerd aan doen. De tank was nog niet leeg en we hebben nog een tweede dus doen we geen verdere pogingen.

Tegen het midden van de middag komen we in Dillenburg aan. Zoals jullie weten is dit de geboortestad van Willem van Oranje.

Morgen willen we de plek bezoeken waar het kasteel van Oranje heeft gestaan.

Voor vandaag hebben we genoeg gezien. We zetten onze stoelen buiten. Het is 29 graden en nemen een koel drankje. En wanneer de zon achter de bergrug is verdwenen, gaan we naar binnen toe.

Harry schrijft een reisverslag en Thea bereid de route van morgen voor.

Het was weer een heerlijke dag.

Liefs,

Thea en Harry