Woensdag 29 Mei 2019 – Van Kleinblittersdorf naar Losheim-am-See.

29 mei 2019 - Losheim am See, Duitsland

Vandaag gaan we weer wat verder richting Aadorp. Vanuit Kleinblittersdorf rijden we naar Saarbrücken. We rijden parallel en stroomafwaarts mee met de Saar. Het doel voor vandaag is Saarburg. Thea heeft een leuke camperplek gevonden aan de Saar. De rit door het Saardal is fantastisch. Helaas zijn we onze les van vorig jaar vergeten…..  Ga nooit naar een camperplek met meer dan 40 plekken aan een populaire rivier. En dan bedoel ik de Rijn, Moezel, Saar en zo. Dat zijn camperplekken waar je op een hele grote asfaltvlakte staat verdeeld door witte strepen. Ieders 5 bij 8 meter, keurig op de rij. 10 naast elkaar en 5 tot 20 achter elkaar. En de rivier waar je aan staat, kun je niet zien vanuit de camper. Als we de camperplek hebben gevonden, herinneren we onze les weer direct. En keren om. Gelukkig zijn we vaker in dit gebied geweest (dankzij Jorien en Lia). Harry herinnert zich de camperplek in Losheim nog. Dat is maar 17 Km verderop.
In Losheim is ook een vestiging van Frits Berger. Een internationale versie van Obelink. Hier hebben we vorig jaar onze campingstoelen gekocht. We willen een reserve waterpomp, omdat we vorige week wat problemen met de waterpomp hadden. En wanneer we dan een reserve hebben zijn de problemen vanzelf opgelost. Zo werkt dat. Dan is 20 Euro een prima investering om problemen te voorkomen.
Dan nog even naar de Lidl. Morgen is het Hemelvaartsdag en zullen alle winkels gesloten zijn. Dus vandaag nog even inkopen doen en goedkoop tanken bij de supermarkt.
Tenslotte komen we aan op de camperplek bij de Stausee. We kiezen de plek achteraan waar we vorig jaar ook stonden. Thea trekt een kaartje uit de automaat, waarmee we de plek betalen. Harry koopt een mooie fietskaart bij de VVV naast de camperplek.
’s-Avonds maken we een mooie wandeling om de Stausee. Harry geniet van de braadworst en salade van de Lidl. Ja, die hadden ze in Frankrijk niet bij de Lidl. Thea eet de overgebleven Ratatouille met verse spinazie. We maken er een rustige avond van.