Dinsdag 16 Juli 2019 – Horni Brusnice.

16 juli 2019 - Horní Brusnice, Tsjechië

Ook deze morgen ons vast ritueel. Rond 8:30 uur de dag beginnen met een smoothie en een paar kopjes koffie. En natuurlijk kijken naar het weer! Het is prima wandelweer. Een beetje veel wind, zon en het is droog.
We pakken onze rugzakken in en trekken door de velden naar de heuvelrug, die we vanaf de camping kunnen zien. We steken een spoorlijn over en wandelen het bos in, waar veel bronnen zijn.
Thea heeft haar aandacht iets meer bij de stenen, die overal liggen dan bij de route. Op een gegeven moment zijn we elkaar helemaal kwijt. Gelukkig kunnen we elkaar bellen en vinden we elkaar terug.
We komen bij een draak, die in de rots uitgehouwen is. Op 30 Juli 2005 is Harry hier ook geweest en heeft hij er foto’s gemaakt. Nu, 14 jaar later, maken we er weer foto’s.
We stijgen verder omhoog naar de top. Daar staan grote communicatiemasten, een kerkje en een berghut/restaurant. Helaas is het restaurant op maandag en dinsdag gesloten.
Via de skipistes lopen we onder de skiliften door het bos weer in. We volgen de heuvelrug in oostelijke richting. Wanneer we naar Harry’s idee te veel in een verkeerde richting gaan, steken we een stuk bos door. We horen reeën blaffen en Harry ziet er een wegrennen. We komen weer op het pad terecht en komen bij een groot hotelcomplex uit. We gaan daar naar binnen om wat te eten en te drinken. Nog steeds verbazen we ons over de prijzen. Een hoofdgerecht voor 6 Euro en een halve liter bier voor 1,20 Euro!
Een uurtje later, met de buik weer goed gevuld, gaan we naar buiten en lopen terug naar de camping. Inmiddels zijn er 6 gasten bijgekomen (een camper en een auto met een vouwwagen) en staan we nu met ons tienen (3 campers en de vouwwagen) (en een lege huurcaravan) op de camping.
We kijken terug op een heerlijke wandeling.