Donderdag 1 Augustus 2019 – Van Dessau naar Wolfenbüttel.

1 augustus 2019 - Wolfenbüttel, Duitsland

We beginnen vandaag met de afwas. We mogen daarvoor gebruik maken van het keukentje van de jachthaven waar we staan. Daarna gaat Thea een smoothie maken en Harry koffiezetten. Nadat we onze favorieten genuttigd hebben, pakken we de camper weer in. Alles gesloten en vastgezet en dan kunnen we vertrekken.
Eerst bezoeken we de Lidl in Dessau. Al voordat we Tsjechië binnenreden hadden we al veel flesjes en blikjes bij Lidl in Duitsland gekocht. En in Duitsland zit op ieder blikje en wegwerpflesje 25 Eurocent statiegeld. En nu kunnen we alles hier weer inleveren. Verder moet natuurlijk de voorraad weer aangevuld worden.
Hoe verder we westwaarts rijden hoe beter de wegen worden. Tot we tenslotte weer op snelwegen komen. We rijden aan de noordkant van de Harz richting Braunschweig en komen tenslotte in Wolfenbüttel. De camperplek hier is naast het zwembad aan het riviertje de Oker. Voor 12 Euro mogen we hier tot morgenmiddag 16:00 uur staan. Thea betaalt het geld bij de kassa van het zwembad en we krijgen een sleutel waarmee we de slagboom kunnen openen en gebruik kunnen maken van de douches en toiletten op de camperplek. Thea heeft weer een prima plek gevonden.
Rond 18:00 uur lopen we nog even de stad in. Het is een prachtig oud stadje met heel veel vakwerkhuizen, historische gebouwen en oude kerken. Een genot om in rond te lopen.
We eten bij een Aziatisch restaurant. Voor 18,40 Euro hebben we ieders een hoofdgerecht en samen 5 drankjes. Het smaakt uitstekend. En het geeft een beter gevoel, dan het eten van gisteren.
Via het slot van Wolfenbüttel lopen we terug naar de camper. Het is nog heerlijk weer en we kunnen nog heel lang buiten zitten.