Dinsdag 28 Mei 2019 – Van Corre naar Kleinblittersdorf.

28 mei 2019 - Kleinblittersdorf, Duitsland

Tijdens het ontbijt zien we zon en regenbuien. Ondanks dat het hier heel leuk is , besluiten hier niet te blijven. Maar voor een volgende keer bewaren ;-). We rijden via een prachtige route door de bossen langs Ecolonie. De plek waar we jaarlijks naar toe gaan voor het Eigentijds festival.
Dan bezoeken we de bron van de Saône. De rivier waarvan we de afgelopen week zo genoten hebben.
Onze eerste keuze is een camperplek aan de Moezel in Pont-à-Mousson. Wanneer we daar aankomen spettert het en waait er een koude wind. Geen fijne plek om te zijn wanneer je zo erg in de wind staat. Daarom rijden we nog een uurtje door. Thea heeft een plek in Duitsland gevonden bij een groot Thermen/ Sauna complex.
Het blijkt een forse camperplek te zijn. En uitzonderlijk kan je hier plekken reserveren! Erg ongebruikelijk voor camperplekken!
Er staat een groep zigeuners met caravans, die niet willen betalen voor hun plek. De dame, die de plek beheert, schakelt de politie in om hen weg te krijgen. Onder begeleiding van 2 politieauto’s gaan de zigeuners het terrein af.
Het is frisjes en wij blijven in de camper deze avond.