Maandag 27 Mei 2019 – Van Lamarche-sur-Saône naar Corre.

27 mei 2019 - Corre, Frankrijk

Om 8 uur zitten we alweer aan het ontbijt. Het is bewolkt en het ziet eruit alsof we een bui gaan krijgen. Harry ruimt snel de tafel en stoelen op en draait de luifel in. Goed weer om even de Lidl in de volgende stad te bezoeken om onze voorraden weer aan te vullen.
Na het boodschappen doen blijft het grauw en we besluiten om verder te trekken.
Onderweg komen we door prachtige stadjes. Echt wel een gebied om vaker naar toe te gaan!
De eerste camperplek, die we uitgezocht hebben, vinden we helemaal niets. Vier krappe plekken achter in de hoek van een scheepskerkhof tussen wat opslag. Ondanks de best hoge cijfers, waarmee anderen deze plek beoordeelden, vinden wij het maar niets.
De volgende plek, die we uitkiezen, is een camperplek bij de jachthaven van Corre. Dat blijkt een betere keuze. Ruime plekken die allemaal voorzien zijn van elektriciteit en water. We moeten daar wel 11 Euro per nacht voor betalen, maar daarvoor kunnen we ons ook douchen en krijgen we WIFI.
Wanneer we aankomen regent het. Maar even later trekken de wolken weg en breekt de zon door. Het is bijna te warm om in de zon te zitten!
Na het gezonde avondeten maken we er een WIFI-avond van. Verhaaltjes en foto’s opsturen, kaarten downloaden (Maps.me) en allerlei informatie opzoeken. Wat kun je dan als een kind zo blij zijn met WIFI!!!!!