Dinsdag 30 April 2019 – Van Isselburg naar Kranenburg.

30 april 2019 - Kranenburg, Duitsland

Het is rond 8:00 uur wanneer we ons warme bedje verlaten. Het is 11 graden en we doen de kachel aan en we koken water om koffie te maken. Harry verzameld de gegevens bij elkaar en maakt zijn eerste reisverslag van deze reis.
De kachel wordt maar niet warm. Na 10 minuten stopt ie gewoon. Harry kijkt naar de foutcode’s en zoekt deze op Internet op. Volgens de foutcode zou er te weinig gas zijn. Toch branden de koelkast en de kookplaat normaal op dezelfde fles. En na het inschakelen van een andere fles LPG doet de verwarming het wel. Vreemd. Harry snapt er niets van.
Na het ontbijt wandelen we een rondje door Isselburg. Er is niet veel te beleven of te zien. Een slapend dorpje zoals de reisgids het ook al aan gaf.
Harry wil zijn rondje nog niet te groot maken om de conditie van zijn voet weer langzaam op te bouwen. Thea loopt nog een heel eind langs de Issel.
Wanneer Thea terugkomt, gaat Harry even verse broodjes halen bij K&K aan de overkant. Samen met een zoute haring en uitjes maakt dat toch wel een heerlijke lunch!
Na de lunch gaan we onze cassette lozen en pakken alles weer in. We rijden naar de waterburcht in Anholt. Voor een beschrijving zie het reisverslag van gisteren.
We parkeren op de parkeerplaats voor bussen. We wandelen via de statige oprijlaan naar de voorburcht van het kasteel. De hoofdburcht is via een brug verbonden met deze voorburcht. De hoofdburcht is ingericht als museum. De entreeprijs voor het museum is 18 Euro per persoon. Harry vindt dat voor een Duits museum vrij prijzig. Er schijnen wel veel internationaal bekende schilderijen te zien te zijn, maar daarvoor zou ik het kasteel niet willen bezoeken. Ik zou voor het gebouw zelf gaan. Kortom, we gaan geen 36 Euro uitgeven om dit prachtige gebouw te bekijken.
In de hoofdburcht is een hotel en een restaurant gevestigd. Het is mooi dat hierdoor het gebouw bewaard en onderhouden kan blijven worden.
Na onze rondwandeling rijden we door naar Kranenburg. Voordat we hier op de camperplek gaan staan brengen we nog even bezoek aan de Duitse Aldi om producten te kopen die hier goedkoper zijn dan in Duitsland en Frankrijk.
Na onze inkopen zijn we er getuige van dat iemand een heel pak met toiletpapier uit een fietstas probeert te stelen, terwijl de fietseigenaar zich even omdraait om iets uit haar karretje te pakken. Een vreemde wereld….
Hierna nestelen we ons op de camperplek van Kranenburg.
Kranenburg is een gemeente gelegen in de regio Nederrijn aan de Nederlandse grens dicht bij Nijmegen. De plaats behoort tot de Kreis Kleef en is onderdeel van de Euregio Rijn-Waal. Sinds de openstelling van de Europese binnengrenzen is Kranenburg als woonplaats in trek bij Nederlanders uit de grensregio.