Woensdag 1 Mei 2019 – Van Kranenburg via Nijmegen naar Givet.

1 mei 2019 - Givet, Frankrijk

Rond 8:00 staan we op. De thermometer geeft 11 graden aan voor binnen en buiten. We zetten de verwarming aan op 21 graden zodat het in ieder geval binnen aangenaam is.
Harry verlangt naar een plek, waar je op aangename wijze buiten kan ontbijten!
Harry maakt het reisverslag en daarna gaan we ontbijten.
Tegen 11:00 uur vertrekken we naar de loosplek bij de brandweerkazerne in het dorp. Voor een euro mogen we onze beide afvaltanks legen en voor een andere euro onze schoonwatervoorraad weer aanvullen.
We rijden via de Oude Kleefse Baan Nijmegen binnen. We gaan naar Beter Horen, AH en Blokker om nog wat inkopen te doen.
Daarna rijden we naar Renée, Arno en de kids om te horen hoe hun vakantie was en drinken daar een kop koffie. Altijd weer gezellig.
Even na vieren vertrekken we richting zuiden. Parallel aan de Maas rijden we tot net iets boven Luik zuidwaarts. Daarna zuidwestelijk door de Ardennen langs Namen naar Givet in Frankrijk. Regelmatig steken we het prachtige Maasdal over.
Givet, Waals: Djivet, is een plaats in het noorden van Frankrijk, tegen de grens met België aan. De Maas stroomt er België in. Givet behoort tot de streek van de Franse Ardennen en tot de Calestienne. De pointe de Givet, bestaande uit Givet en omstreken, is het enige deel van Frankrijk waar men Waals spreekt.