Donderdag 18 Juli 2019 – Vakantiedagje in Horni Brusnice.

18 juli 2019 - Horní Brusnice, Tsjechië

Het is al een geweldig mooie dag, zodra wij ’s-morgens wakker worden rond 8:00 uur. Met iets spierpijn van de wandeling van gisteren klimmen we uit ons bed. Het belooft een geweldig zonnige dag te worden. We besluiten vandaag op de camping te blijven.
We zetten onze tafel en stoelen uit. Voor de eerste keer in deze vakantie gebruiken we ons ontbijt buiten vandaag. Met natuurlijk koffie en de door Thea weer vers gemaakte smoothie erbij.
We genieten van de zon op ons hele lichaam. Omdat we op een soort van es staan waait er een verkoelend briesje onder onze luifel door. Daardoor is het uitstekend vol te houden.
Thea heeft de was in een waterdicht tonnetje gedaan. Samen met water en zeep heeft dat een nachtje staan weken. In de middag rolt ze het tonnetje van de helling af richting (af)wasplek. Zo wordt alles gewassen. Bij de wasbakken wordt alles gespoeld en er wordt zelfs nog een centrifuge voor haar geregeld door onze vriendelijke gastvrouw. Harry maakt ondertussen een waslijn zodat alles lekker kan wapperen.
Voor het avondeten maakt Thea een heerlijke spaghetti van verse groenten, ansjovis, kappertjes, sardientjes en veel kruiden. Het smaakt geweldig!
Op deze manier hebben we een heerlijke vakantiedag.