Donderdag 25 Juli 2019 – Van Praag naar Kněžnice.

25 juli 2019 - Kněžnice, Tsjechië

De thermometer staat al op 24 graden, als we rond 8.30 uur uit de camper komen. Om de verwachte warmte voor vandaag een beetje voor te blijven besluiten we om zo spoedig mogelijk te vertrekken. Tafel en stoelen inpakken, alles vastzetten, kastjes en klepjes vergrendelen en de koelkast goed dicht.
Dan kunnen we vertrekken. Bij de uitgang nog even de toiletcassette legen en dan gaan we op weg. We moeten nu in het spitsuur het centrum van Praag door. Trams, weg-opbrekingen en heel veel medeweggebruikers. Thea leidt ons er uitstekend door heen. We doen er enige uren over om de stadsrand te bereiken. Praag is wel een hele grote stad. Daar is Aadorp Oost en West samen nog niets bij!
Eenmaal buiten de stad wordt het iets rustiger. Omdat ons tolvignet verlopen is en we geen nieuwe willen kopen, rijden we niet over snelwegen. De alternatieve wegen zijn ook prima. Ze gaan alleen niet om de steden en dorpjes heen, maar er doorheen. Dat kost wat meer tijd, maar je ziet wel veel meer van het land.
We rijden naar het noordoosten. Thea heeft een SVR camping gevonden in Kněžnice
met uitzicht op de ruïne van de indrukwekkende burcht van Trosky.  De camping is gelegen achter een historische boerderij en wordt voornamelijk bezocht door Nederlanders. De voorzieningen zijn optimaal. De eigenaren zijn heel vriendelijk en spreken Duits en Engels.
We komen rond 12:00 uur op de camping aan. Het is inmiddels 33 graden. Na alle inspanningen van gisteren in Praag, maken we er vandaag voor de rest een ontspannen dagje van. Reisverslagen schrijven, foto’s censureren en voorzien van titels en uitrusten natuurlijk.
Rons 18:30 lopen we naar het restaurant naast de camping. Thea gaat voor een groenterisotto en Harry kiest varkensribbetjes met aardappelbolletjes. Het zijn heel grote porties. We krijgen het niet op! Met goedgevulde magen lopen we terug naar de camping.
We zien een prachtige zonsondergang vanonder ons plekje onder de luifel van de camper en genieten van het uitzicht, de zwoele avondlucht en de rust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl