Dinsdag 24 December 2019 - Van Wetter naar Seligenstadt.

24 december 2019 - Seligenstadt, Duitsland

Ook vanmorgen slapen we uit. Thea wil bij het zwembad betalen voor het gebruik van de camperplek. Het zwembad blijkt deze dagen gesloten te zijn. Dus hoeven we niet te betalen. Toch mooi 5 euro uitgespaard!
We voeren weer ons vaste ontbijtritueel uit. Dan is het tijd voor Thea om nieuwe smoothies te maken voor de komende dagen. Fijn dat we daar alle tijd voor kunnen nemen.
Alles gaat weer in de reismodus. Nog even de toiletcassette legen en we trekken weer verder.
Vandaag is het einddoel Seligenstadt en ook een camperplek bij een zwembad. Er zijn geen voorzieningen, maar is wel gratis.
Nadat we aangekomen zijn, gaan we eerst iets eten en drinken en lopen dan het stadje in. Het stadje ligt tegen de rivier de Main. In het centrum ligt een prachtig oud kloostercomplex, compleet met boerderij, kerken, boomgaard en kruidentuin. De oude straatjes lopen schots en scheef door het stadje. De huizen zijn zo gebouwd, dat ze precies tussen de scheve straatjes passen. In het centrum is nog een oude brouwerij, die nog in gebruik is.
We lopen door veel straatjes, steegjes en over pleinen. Ook hier kun je je goed voorstellen, hoe het hier honderd jaar geleden er uit zag.
Het begint alweer donker te worden en we lopen terug naar de camper. We genieten weer van de warmte en rust in ons mobiele huisje.