Vrijdag 24 Mei 2019 – Lamarche-sur-Saône.

24 mei 2019 - Lamarche-sur-Saône, Frankrijk

Ook vandaag is het weer prachtig weer! Dag na dag is de werkelijkheid beter dan de voorspellingen!
Na het ontbijt en wat heerlijk klungelen rond de camper, zadelen we onze fietsen op voor een tochtje door de omgeving.
Het eerste gedeelte van de tocht gaat door de akkers en weilanden langs de Saône. Lekker vlak en rustig. Dan volgt er een stukje langs een drukkere weg. Dit was anders gepland, maar op mijn kaart uit 1985 blijkt de TGV lijn nog niet te staan!
In het stadje Auxonne lopen we door het historische centrum.

Auxonne is een gemeente in het Franse departement Côte-d'Or (regio Bourgogne-Franche-Comté) en telt 7154 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Dijon. In de gemeente ligt spoorwegstation Auxonne.

Hierna steken we de Saône weer over en zoeken weer rustiger wegen op. Weer dwingt de TGV lijn ons om de planning aan te passen.
We komen op een bospad terecht, dat steeds smaller wordt. Bij een trappetje dragen we onze fietsen een oude spoorlijn over. Het pad wordt nog smaller en houdt op een gegeven moment helemaal op. Thea vraagt aan een houthakker met trekker, hoe we verder kunnen. Hoe is die trekker daar gekomen?!?! Na wat zoeken komen we weer op een grotere weg uit, die langs het spoorlijntje loopt en waar de trekker overheen is gekomen. We fietsen vele Km’s door het bos zonder iemand te zien en genieten van de zon en de natuur. Dit is echt leven als God en Godin in Frankrijk!
Dicht bij het dorpje waar de camperplek is, komen we het bos weer uit en fietsen door naar de camperplek. Onderweg zien we een heuse Pizza-automaat. Hier kun je met je bankpasje een pizza op maat bestellen! Dat wil Harry nog graag proberen.
Terug op de camperplek hebben we een rondje van bijna 40 Km gefietst.

1. Thea Selten:
    25 mei 2019
    We bedoelen natuurlijk Saône i.p.v. Rhône! Tom nog van harte gefeliciteerd(mijn 1 ste (in) boorling)💋 Thea