Dinsdag 4 September 2018 – Naar Bad Ems

4 september 2018 - Braubach, Duitsland

Lieve familie en vrienden.

Het is 10 over acht wanneer Harry wakker wordt. Water koken om koffie te zetten. Dan heerlijk genieten van het drukke scheepvaartverkeer over de Rijn.

Hierna wordt ook Thea wakker en we ontbijten samen. Dan zadelen we onze fietsen en rijden door het dorpje Braubach, waar onze camperplek is. Het is een prachtig oud dorpje. Vakwerkhuizen die schots en scheef op een hellende ondergrond zijn gebouwd. Waarschijnlijk nog voordat de waterpas uitgevonden was. Zou je de weinige auto’s hier weg halen, dan lijkt het, dat je hier door de middeleeuwen loopt.

We fietsen door naar Lahnstein. Hier komt de rivier de Lahn in de Rijn. We volgen een prachtig fietspad langs de Lahn naar Bad Ems. Onderweg passeren we oude sluizen, een historische waterkracht centrale en een oude ijzergieterij. Het fietspad loopt dicht langs het water. Soms is de Lahn smal, op andere plekken weer heel  breed. Geweldig om hier te fietsen.

Bad Ems is een chique stad. Weelderige badhuizen, een kürpark en veel chique hotels. Bij een openbare bron drinken we het water, wat hier uit de bron omhoog komt. Het is 45 graden en smaakt een beetje zout. Het schijnt wel heel gezond te zijn.

Bij een supermarkt kopen we wat te eten en te drinken. Daarna nuttigen we onze lunch in een park aan de Lahn.

We fietsen terug naar Lahnstein. Daar bekijken we de resten van de oude stadsmuren en fietsen en lopen door eeuwenoude straatjes. We genieten van de oude huisjes en andere historische poorten en gebouwen.

De fietsreis gaat verder naar Braubach. Het middeleeuwse stadje wat nog helemaal intact is. We strijken neer op een terrasje en nemen een drankje. Het lijkt wel vakantie zo!

Dan terug naar de camper. We zetten onze stoeltjes voor de camper en zitten nog een paar uur in de zon over de Rijn te kijken. Harry heeft van de camperplek beheer een grote fles (1 liter!) plaatselijk gebrouwen bier gekocht en laat zich dat lekker smaken.

We hebben weer een prachtige dag gehad, waar we volop van hebben genoten!

Liefs,

Thea en Harry