Vrijdag 17 Mei 2019 – Van Virieu-sur-Bourbre terug naar Baume-les-Messieurs.

17 mei 2019 - Baume-les-Messieurs, Frankrijk

Zoals gebruikelijk zijn we ook vandaag weer op tijd uit bed. Het lijkt geen zonnige dag te worden en we besluiten er een reisdag van te maken. Na het ontbijt pakken we alles weer in en rijden de camper op de loosplek. Harry gaat lozen en vullen terwijl Thea de camper gaat stofzuigen. Wanneer de tanks weer leeg en vol zijn en de camper weer schoon is, rijden we noordwaarts. En mooie route door een heuvelachtig landschap. We rijden enige tijd langs een groot meer. De bootjes liggen al op de toeristen te wachten.
In de eerste grote stad, waar we doorheen komen, brengen we een bezoek aan de Lidl waar we uitgebreid boodschappen doen.
We rijden een poos langs de Rhône, die hier een bocht noordwaarts maakt. Daarna gaat de Rhône richting Lyon. Wij steken de Rhône over en blijven noordwaarts gaan. Via Bourg-en-Bresse en Lons-Les-Sauniers rijden we terug naar ons plekje bij de waterval in de kloof bij Baume-les-Messieurs. Ons navigatiesysteem stuurt ons via een heel smal weggetje de kloof in. Gelukkig komen we nauwelijks tegenliggers tegen. Dit is geen weg om je eerste camperrit te ervaren!
Wanneer we aankomen, staan er al 3 andere campers en een grote bus. Even later staan we er alleen. Kennen ze ons hier al? Later op de avond komen er nog enkele camperaars achter ons staan.
Vanuit de camper zien we het water van de waterval stromen. Een heerlijke plek zo midden in de overweldigende natuur.