Donderdag 16 Mei 2019 – Virieu-sur-Bourbre.

16 mei 2019 - Virieu, Frankrijk

Wanneer we rond 8:00 uit bed komen ziet het weer er al veelbelovend uit. De zonnestralen schijnen al door de boomtoppen in het dal van de watermolen. Na een paar koppen koffie en een gezonde smoothie gaan we wandelen.
We willen naar het kasteel een paar honderd meter verderop. En een paar honderd meter hogerop. Een hele pittige wandeling, via een weg, die vanuit het dorp bijna steil omhoog gaat. De zon breekt door, zodat we het behoorlijk heet krijgen.
Maar onze inspanning wordt beloond. Een prachtig kasteel! Echt zoals je als kind een kasteel zou tekenen! Naast het kasteel is een schoenlappers museum. Deze is echter nog gesloten.
Via een wandelpaadje lopen we weer terug naar het dorp. Een steil bospad met trappetjes en steile stukken omlaag. Jammer dat we onze wandelstokken in de camper hebben laten staan. Maar met stokken uit het bos gaat het ook.
Terug bij de camper blijkt dat we maar 1,7 Km gelopen hebben. Een bijna 200 meter omhoog en omlaag. Toch een behoorlijke inspanning.
We lopen door naar de supermarkt in het dorp. Een broodje, beleg en een paar blikjes bier.
Terug bij de camper zetten we onze stoelen in de zon op de picknickplaats boven de watermolen. We laten de zon heerlijk op ons inwerken. Aan het eind van de middag zijn we behoorlijk bijgekleurd.
Zodra de zon echter achter de bergrug verdwijnt, koelt het snel af. Zodat we de rest van de avond gezellig in de camper doorbrengen.