Woensdag 8 Mei 2019 – Van St.Leger-Sur-Dheune naar Baume-les-Messieurs.

8 mei 2019 - Baume-les-Messieurs, Frankrijk

We worden deze woensdag wakker van het getik van de regen op onze camper. Het is rond acht uur wanneer we gaan ontbijten.
Thea heeft gisteravond de weersvoorspellingen bestudeerd en is tot de conclusie gekomen, dat in Dole voorlopig het beste weer van Frankrijk te verwachten is.
Thea gaat een paar smoothies maken en Harry gaat vuil water lozen en schoon water tanken. Zodra we met deze drukke bezigheden gereed zijn, brengen we nog even een bezoek aan de lokale supermarkt. We kopen melk en brood.
Gelukkig regent het niet meer. Dat rijdt wel prettiger. Via smalle weggetjes rijden we langs camping “Le Bois des Battées” , waar Harry vaak met zijn gezin en later alleen gestaan heeft.
In Chalon-sur-Saône wil Harry naar een sportzaak om wat dunne truien te kopen. Deze winkel lijkt er niet meer te zijn. Het naast gelegen winkelcentrum is gesloten. Ook het tankstation voor LPG is gesloten. Wanneer we daarna nog veel meer gesloten tankstations en winkels zien, dringt het tot ons door dat het vandaag in Frankrijk een nationale feestdag is. “Fête de la Victoire” oftewel Feest van de Overwinning.
Tegen vier uur komen we bij de camperplek bij Baume-les-Messieurs aan. Deze ligt aan het einde van een diepe kloof. Een forse waterval laat het water van ‘Le Dard’ de diep uitgesneden kloof instromen. Vanuit de camper hebben we een prachtig uitzicht op de waterval.
Het regent en gedurende deze avond zal het nauwelijks meer droog worden. Gelukkig zijn de voorspellingen voor de komende dagen beter.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renée:
    14 mei 2019
    Wauw, wat een mooi plek xxx