Zaterdag 13 Juli 2018 – Een andere camper inrichten.

13 juli 2019 - Melník, Tsjechië

We zijn ongeveer 7:00 uur uit bed, omdat Jan uit Drenthe met de vervangende camper er rond 8:00 uur zal zijn. Hij meldt zich om half acht al. Eerst drinken we een kop koffie en 8:00 uur staat de vervangende camper naast de onze en kan het overpakken beginnen. Dat is een hele klus. De vervangende camper is 40 cm korter dan de onze en lijkt veel minder bergruimte te hebben dan de onze. Daarom kunnen we 2 hele grote curver bakken minder meenemen. De bakken met de BBQ-spullen en zwemspullen kunnen niet verder mee.
Tegen 11:00 hebben we alles wat eruit moet er uitgehaald en ruwweg in de vervangende camper gezet. Thea is de rest van de middag bezig om alles weer op de juiste manier in te pakken en een plekje te geven.
Nu we onze camper met de vervangende camper vergelijken bevestigt het voor ons wel dat we voor onze camper de juiste keuze hebben gemaakt. De 40 cm extra zorgt ervoor dat je veel meer bergruimte hebt, een veel groter bed en veel meer kastjes boven het bed.
De vervangende camper heeft design kastjes met glimmende knoppen en metaalkleurige schakelaars en stopcontacten. Mooi maar niet praktisch, omdat ze niet rechthoekig zijn, is de opbergruimte inefficiënt. De stoelen zijn bekleed met suède stof en hebben een lichte kleur, die vraagt om vlekken. We leggen er maar dekens en doeken overheen. De camper is qua uitvoering ook veel lichter. De deuren zijn een stuk lichter en het plaatwerk aan de buitenkant is dunner, de motor is lichter, de banden kleiner en waarschijnlijk ook het chassis. Harry heeft met al zijn voorwerk destijds, om een camper uit te kiezen, een hele goede keuze gemaakt. Waarschijnlijk waren we met deze lichtere camper wel omgegaan bij de aanrijding en hadden we meer schade gehad. Het is daarom wel goed om een tijdje deze vervangende camper te ervaren om met onze camper te kunnen vergelijken.
De avond brengen we door in ons nieuwe tijdelijke huisje. En we gaan op tijd naar bed om morgen weer verder te trekken richting Reuzengebergte.