Zondag 14 Juli 2019 – Van Melník naar Horni Brusnice

14 juli 2019 - Horní Brusnice, Tsjechië

Rond 7:00 uur zijn we wakker. We zetten koffie. Vandaag moeten we het zonder smoothie doen, want we hebben geen stroom. Daar valt voor één dag mee te leven.
We ruimen alle spulletjes op en gaan nog even afwassen. De camping heeft een klein keukentje met 2 afwasplekken, een kookplaat, oventje en een koelkast. Dat kent Harry van de Deense campings. Zou dit voor de Denen zijn of hebben alle Tsjechische campings dit ook? Harry is tot nu toe alleen maar op Nederlandse campings geweest in Tsjechië.
Rond 10:00 rijden we naar de receptie om af te rekenen. Thea koopt een autoatlas met een grote overzichtskaart van Tsjechië erin. Harry krijgt de navigatie niet aan het werk. Later blijkt dat het geen navigatie is, maar een monitor voor de achteruitrij camera.
Thea stuurt ons met behulp van de kaart in de juiste richting. TheaThea speelt voor TomTom. Het houdt haar alert en wakker. Na een kwartiertje passeren we de plek, waar we een paar dagen geleden het ongeluk hebben gehad. Een kuil met een hoop zand erachter herinnert nog aan de plek, waar ons rechterachterwiel in de berm geslagen is.
We prijzen ons gelukkig dat we 3 dagen later hier nog kunnen rijden. Dat had heel anders af kunnen lopen.
Bij een tankstation kopen we een nieuw autobaan vignet. Via een aantal omleidingen bereiken we Jicín. Van daaruit rijden we via Nová Paka naar Horni Brusnice. Naar camping Svoboda, waar Harry in 2005 met een deel van zijn gezin geweest is. Niet alle vier kinderen waren hierbij. Waarschijnlijk alleen Rob en Anke.
We worden hartelijk ontvangen en rondgeleid door de nieuwe eigenaars. We zoeken een plekje uit op het grote veld. Nu we geen zonnepaneel meer tot onze beschikking hebben, zijn we aangewezen op een elektriciteitsaansluiting van buitenaf. We missen nog een aansluiting en dat mogen we tijdelijk lenen van onze campingbeheerder.
We zetten onze tafel en stoelen buiten en draaien de luifel uit. Het is heerlijk weer. Harry gaat verslagen schrijven en Thea gaat de camper nog efficiënter inrichten. Dat is haar wel toevertrouwd. Zo komen we er ook achter dat de inrichting van deze camper ook wel pluspunten heeft, die we in onze camper ook kunnen aanpassen.
Wanneer het in de loop van de avond gaat regenen zetten we onze spulletjes weer binnen. Thea loopt nog even naar de bar toe. Daar is Wifi en wil ze alle foto’s van een ondertitel voorzien.
We zitten nog een poosje gezellig bij elkaar en gaan dan slapen.

1. Jur:
    15 juli 2019
    Deze camper ziet er ook goed uit. En een camping met volop ruimte!
    Geniet ervan verder samen.
  2. Harry Wieldraaijer:
    15 juli 2019