Zondag 19 Mei 2019 – Baume-les-Messieurs.

19 mei 2019 - Baume-les-Messieurs, Frankrijk

Alhoewel de weerprogramma’s laten zien dat het regent, zodra we opgestaan zijn is het droog en prima wandelweer. Na ons ontbijt doen we onze wandelschoenen aan, de rugzakken op en lopen we het wandelpad langs de prachtige watervallen naar beneden naar Baume-les-Messieurs. We maken foto’s en filmpjes. En Thea bestudeert de planten en bloemen.

Voor de filmpjes moeten jullie even wachten totdat we ergens WIFI hebben want via onze Mifi of telefoon zijn we zo 20 Euro kwijt voor een filmpje van een paar minuten.

In het dorp lopen we achter de abdij omhoog. Volgens de wandelkaart, die we gisteren gekocht hebben, kunnen we zo weer boven aan de kloof komen. En dat blijkt te kloppen. Gelukkig is het pad niet al te stijl, maar we blijven een aantal Km flink omhooggaan.
We komen op de weg uit, waar we een weekje geleden langs gekomen zijn om boodschappen te halen. Van hieruit loopt er een route door het bos naar de uitzichtplek boven de camperplek. Het bordje geeft aan dat dit punt nog 3 Km van ons is verwijderd.
Een mooie route door het bos. Vol met bekende en onbekende bloemen. Thea kan zich hier helemaal uitleven! Iets wat onze gemiddelde snelheid wel fors omlaag brengt.
Regelmatig lopen we langs de rand van de kloof. Het is indrukwekkend, hoe je de diepte in kijkt en de dorpen beneden onder ons ziet liggen.
Uiteindelijk komen we bij het uitzichtpunt boven de camperplek, waar we gisteren omhooggeklommen zijn. Naar beneden is toch prettiger, al blijft het een hele pittige wandeling. Waarbij we weer veel plezier hebben van onze wandelstokken.
Terug in de camper genieten we van een hapje en een drankje. En Thea gaat weer aan de studie met de kruiden, die ze onderweg verzameld heeft.

1. Mieke Harkema:
    20 mei 2019
    Hoi Harry en Thea,
    Het is erg leuk om jullie verhalen te lezen ,helemaal omdat jullie zó genieten van de natuur en alles wat jullie ondernemen . Daarbij de foto's ter verduidelijking en het gaat helemaal leven voor ons.
    Liefs Mieke
  2. Tom:
    21 mei 2019
    Super leuk om te zien en te lezen en mam...staat je goed die nordic walking stokken😂😂.....veel plezier en geniet nog effe kus Tommie