Maandag 20 Mei 2019 – Van Baume-les-Messieurs naar Savigny-les-Beaune.

20 mei 2019 - Savigny-lès-Beaune, Frankrijk

Na het opstaan eerst koffie en smoothie. Dan een bezoek aan het toilet op de parkeerplaats. Omdat hier geen loosfaciliteiten zijn proberen we zo weinig mogelijk van het toilet in de camper gebruik te maken. Dan hoeven we niet zo vaak weg om te lozen. De 110 liter drinkwater aan boord is voldoende voor een dag of 4 tot 5, wanneer we de afwas een beetje verzamelen.
Het is nog wat mistroostig buiten. Tijdens het ontbijt zien we aan de weersverwachting, dat het vandaag niet echt veel beter zal gaan worden. We besluiten er een reisdag van te maken.
We gaan op zoek naar een camping in de buurt van Beaune. We kiezen voor een camping, omdat Thea de was wil doen en om een keer uitgebreid te kunnen douchen. In de camper is het toch wat behelpen met de douche.
Het weer blijkt minder slecht te zijn dan er voorspelt is. Het blijft droog. Onderweg gaan we onze camper nog een wasbeurt geven. Dat is na een paar weken reizen ook geen luxe.
Op de camping aangekomen en al ingecheckt te hebben, blijkt de wasmachine in gebruik en helaas is de wasdroger, die in de campergids staat, verdwenen. Dus het wassen met de machine gaat niet door. Maar de douches zijn lekker warm en er is WIFI. Niet snel, maar het werkt wel. Zodat we wat foto’s en filmpje kunnen uploaden en de telefoons kunnen updaten.
Verder heeft de camping een snackbar, zodat Harry een frietje met worst kan eten! Al met al geen slechte keuze voor vandaag.