Zondag 2 September 2018 – Op naar de Rijn.

2 september 2018 - Braubach, Duitsland

Lieve familie en vrienden.

We worden rond 8:30 wakker en genieten nog even van de warmte van ons knusse slaapplekje. Harry kookt water voor de koffie en Thea gaat buiten in het zonnetje haar haren staan kammen. Ze komt enthousiast binnen met de mededeling dat het prachtig weer is om buiten te gaan ontbijten. Ze zet onze strandstoelen op een zonnige plek neer met wat emmers als tafeltjes.

Harry bakt wat broodjes in ons oventje en maakt wat knakworstjes warm. Thea maakt een paar smoothies. Samen met een kop koffie vormt dat een prima ontbijt.

In alle rust wassen we daarna af en ruimen alles op. Thea zuigt nog even de camper uit met ons mobiele stofzuigertje. Nog een bezoek aan de sani-zuil om ons afvalwater kwijt te raken en we zijn klaar voor vertrek.

Ons doel voor vandaag is Koblenz. Dit is de plek waar de Moezel in de Rijn komt. Althans de laatste tijd. Zo’n 15000 jaar geleden (kan een weekje aan schelen) kwam de Moezel nog in de Maas.

We zijn niet de enigen met een camper, die dit einddoel voor vandaag in hun hoofd gezet hebben. De eerste 2 camperplekken, die Thea opgezocht hebben staan helemaal vol. Maar op de derde, in Braubach aan de Rijn is nog een plekje in de hoek vrij. Wanneer we er even staan komt zelfs een plek met uitzicht over de Rijn vrij. Snel gaan we naar deze plek toe.

We kijken uit over de rivier en genieten van de boten, die voorbij varen. En dat zijn er best heel veel.

We maken wat te eten en nemen er wat te drinken bij.

Het leven is goed!

Liefs,