Donderdag 17 Mei 2018 - Van Puyloubier naar Chichilianne.

17 mei 2018 - Chichilianne, Frankrijk

Lieve vrienden en familie.

Wanneer we ‘s morgens wakker worden komt er een gigantische vrachtwagen onze parkeerplaats oprijden. Na wat passen en meten slurpt hij een groot bouwapparaat achterwaarts zijn vrachtwagen binnen. Leuk om tijdens ons ontbijt van te genieten. Harry had zijn verslag al klaar en Thea ontdekt al lezend, dat er in het verslag, wat Harry van internet gedownload heeft, ook over een basiliek verteld wordt, waar de schedel van Maria Magdalena te zien zou zijn. En dat blijkt niet ver van de plek te zijn, waar we nu zitten.

We rijden eerst naar St-Maximin-la-Ste-Baume.

Daar bekijken we de basiliek, waar Maria Magdalena begraven is. Haar schedel behoort hier tot één van de zichtbare relikwieën. Bizar maar indrukwekkend. Het is wel bijzonder om deze plek te bezoeken. De afgelopen dagen hebben we drie belangrijke plekken van Maria Magdalena bezocht. Waar ze aan land kwam (Saintes-Maries-de-la-Mer), waar ze 30 jaar geleefd heeft (grot van Maria Magdalena) en waar ze begraven is (basiliek van Maria Magdalena).

Dan rijden we vele uren door een fantastisch alpenlandschap. Veel bergen zijn nog met sneeuw bedekt. Uiteindelijk verlaten we de snelweg en bereiken een camperplek hoog in de bergen bij een skihut.

Thea maakt nog een wandeling door het mooie stille berggebied en Harry maakt de verslagen van de laatste dagen.

Langs de camper stroomt een wilde beek, die ons heerlijk in slaap brengt.

Liefs,

Thea en Harry