Vrijdag 18 Mei 2018 – Van Chichilianne naar Poligny.

18 mei 2018 - Poligny, Frankrijk

Hoi allemaal.

We worden ‘s morgens wakker in een prachtig alpenlandschap. Op de achtergrond de beek die langs de camperplek stroomt.

Nadat we ontbeten hebben lozen we ons afvalwater. Water innemen kan hier niet.

We rijden via een smal bergweggetje weer terug naar de grote weg.

We rijden via Grenoble, Bourg-en-Bresse naar Poligny. Onderweg vinden we nog een camperplek waar we onze schoonwatervoorraad weer kunnen aanvullen. En we bezoeken nog een Lidl om wat boodschappen te doen.

In Poligny moeten we even zoeken om de camperplek te vinden. Het is op een grote parking bij een aantal scholen. Het is einde van de schoolweek en de studenten gaan het (Pinkster) weekend naar huis toe. Velen lopen met koffers en stappen in één van de wachtende bussen.

Thea maakt nog een wandeling door het prachtige stadje. Ze beklimt een berg en het is zo stil en rustig, dat ze het eng begint te vinden. Zouden hier ook beren zitten? Op een gegeven moment kijkt ze omhoog en ziet in de verte een donkere gestalte staan. Toch een beer?! Ze weet niet hoe snel ze weer van de berg af moet komen en kijkt verschillende keren achterom of ze wel gevolgd wordt! Ze besluit bij zichzelf om dit niet meer in haar eentje te doen. Ze slentert daarna door het stadje en maakt mooie foto’s van de straatjes, het riviertje wat door het stadje loopt, een kerk en een klooster. Ze komt helemaal enthousiast en veilig terug bij de camper. Harry heeft de afgelopen dagen wat last van zijn voet. Die blijft verslagen schrijven in de camper.

Liefs,

Thea en Harry