Donderdag 2 Mei 2019 – Van Givet naar Mesnil-St. Pere.

2 mei 2019 - Mesnil-Saint-Père, Frankrijk

Het is al negen uur geweest wanneer we ons warme bedje verlaten. Thea is zo lief geweest om vanmorgen om 7:00 uur de kachel al aan te doen en ondertussen brandt het zonnetje al lekker naar binnen. Het is 27 graden binnen en de kachel is al lang gestopt.
Vanuit de camper kijken we uit over de Franse Maas. Een kilometertje verder op stroomt de Maas België binnen. Via Dinand, Namen naar Luik.
We nemen alle tijd om van onze vers gezette espresso te genieten.
Harry tikt het reisverhaal op de laptop in en maakt een lijstje met de wegnummers voor het doel van vandaag.
Tegen 12 uur rijden we weg. Het eerste deel van de route leidt ons langs en door de Maas vallei. Het is prachtig om alle schakeringen van de kleur groen te zien in de bomen die allemaal beginnen uit te lopen. Het is een genot om hier te rijden. De route is erg rustig. Af en toe laten we een vrachtwagen passeren, die met 90 Km/uur over de rustige binnenwegen wil racen. Iets wat volgens de snelheidsregels wel toegestaan is. Wij rijden zo’n 80 Km/uur en dat is een lekkere snelheid om nog iets van de omgeving te kunnen zien.
Thea leidt ons met de kaart en het lijstje naar het einddoel voor vandaag. De zon laat zich echter steeds minder zien en de temperatuur buiten wordt steeds lager. Aan het eind van de middag is het nog maar 11 graden buiten!
In de loop van de middag gaan we onze dieseltank vullen bij een grote supermarkt. Onderweg hebben we de dieselprijzen vergeleken en weten we dat 1,459 niet te duur is in dit deel van Frankrijk. Na het tanken gaan we lunchen op de parkeerplaats van de supermarkt en gooien we onze lege glasverpakkingen in een daarvoor opgestelde container.
We vervolgen onze reis en na een paar uur bereiken we ons einddoel voor vandaag. Mesnil-St. Pere in het natuurpark ‘Parc Régional de la foret d’ Orient’. We vinden een prachtige plek aan de rand van het meer. Jammer dat het ondertussen is gaan regenen…..