Vrijdag 3 Mei 2019 – Van Mesnil-St.Pere naar Vendreuve-sur-Barse

3 mei 2019 - Vendeuvre-sur-Barse, Frankrijk

We zijn al voor 8 uur op. Een prachtig uitzicht over het meer. Harry schrijft het reisverslag en Thea gaat een taart bakken.
We drinken koffie en wachten tot dat de taart klaar. Dan moet er natuurlijk afgewassen worden. Thea richt ondertussen de kastjes nog wat handiger in. Een klus waarmee ze de dag daarvoor al begonnen is.
Zodra de taart klaar is gaan we proeven. De taart smaakt uitstekend!
Het weer is ondertussen wat beter geworden en de zon laat zich regelmatig zien. Maar het is zeker nog niet lekker warm.
Nadat de afwas opgeruimd is, is het ondertussen al twee uur in de middag. We gaan naar de loosplek om onze afvalwater tanks leeg te maken en om vers drinkwater te tappen.
Harry wil graag een stuk langs de Seine rijden om de camping terug te vinden, waar hij met zijn gezin vaak kampeerde. Een veld aan de rand van het bos waar de Seine omheen stroomde. De enige voorzieningen waren een pomp en een bouwkeet met een toilet erin. De kinderen mochten er kampvuren maken en konden er heerlijk zwemmen in de Seine. Het kampgeld moest je in een brievenbus gooien.
We rijden heel wat dorpjes door langs de Seine, die hier maar een meter of tien breed is. Het zijn prachtige dorpjes, waar de tijd stil heeft gestaan.
In één van de dorpjes denkt Harry de camping plek van vroeger te zien. We kunnen deze onverharde weg niet in met de camper, omdat er een heel groot landbouw voertuig op de weg staat.
We besluiten een camperplek in de buurt te zoeken en één van de komende dagen deze plek met de fiets verder te verkennen. Het zou leuk zijn deze kampeerplek van vroeger nog eens te bezoeken.
We vinden een camperplek in Vendreuve-sur-Barse. Midden in het dorpje tegen het riviertje de Barse aan. De Barse is nog geen twee meter breed.
We maken een wandeling door het dorp. Er zijn bakkers en een supermarkt. Ook staat er een prachtig kasteel.
Vendeuvre-sur-Barse is een gemeente in het Franse departement Aube en telt 2623 inwoners. De plaats maakt deel uit van het arrondissement Bar-sur-Aube.

1. Mieke Harkema:
    4 mei 2019
    Hoi Harry en Thea, het is héél erg leuk jullie zo te kunnen volgen.
    Zoals jullie het beschrijven is het net of we er (bijna) bij zijn.
    Elke avond even kijken waar jullie zijn en wat jullie beleefd hebben.
    Geniet ervan, (dan doen wij het ook).
    Groetjes en liefs Thye en Mieke