Zaterdag 21 december 2019 – Van Aadorp naar Burgsteinfurt.

21 december 2019 - Burgsteinfurt, Duitsland

Nadat we gisteren onze camper weer op hebben mogen halen, gaan we haar vandaag weer inrichten om ook meteen op reis te kunnen gaan.
Al voor 8:00 zijn we uit bed en gaan we aan de slag om alle spulletjes weer op de daarvoor bestemde plekken te leggen.
De camper is super schoon opgeleverd. Van buiten glimt ie zoals ze nog nooit geglommen heeft en ook de binnenkant is keurig schoon. Dat is echt top gedaan!
Thea en ik zijn wel een uur of zes bezig om alle spulletjes weer op de plek te zetten, de koelkast te vullen, de watertank vol te doen, de kleding in de kasten te doen en de bedden op te maken. Daar zijn we rond 14:00 uur mee klaar. Dan gaan we douchen, de vaatwasser inpakken, prullenbakken legen en de planten water geven.
Rond 15:00 uur vertrekken we. Eerst LPG tanken om de koelkast, kachel, boiler en de kookplaat te kunnen gebruiken. En nog even langs de Lidl om blikjes bier te kopen. In Duitsland zit namelijk 25 Eurocent statiegeld op ieder blikje en dan moet je steeds onthouden waar je welk blikje gekocht hebt.
Dan rijden we Nederland uit en Duitsland binnen. Even na 16:00 komen we in Burgsteinfurt aan. Er zijn nog voldoende plekken beschikbaar en we zoeken de meest vlakke plek uit.
Nadat we de camper geparkeerd hebben, zetten we de koelkast om van accu naar LPG, draaien de stoelen om en schuiven het trapje naar buiten. Klaar voor de nacht.
We trekken onze jassen aan en doen de rugzak op en lopen naar het centrum van Burgsteinfurt. De meeste winkels zijn al dicht, maar het is er nog steeds gezellig door de kerstversiering en de leuke verlichting.
Nadat we alle straatjes doorgelopen zijn, gaan we terug naar de camper. Lekker de kachel aan, een wijntje en een biertje en we gaan ervan genieten! Thea maakt een overheerlijk kaasplankje. Daarna gaat ze een kerststukje maken met een kleine kerstman erin. Op de achtergrond komen de kerstsongs uit de luidsprekerbox.
We genieten van ons eerste avondje van deze reis.

Liefs,

Thea en Harry

1. Bertie van Raaij-Selten:
    23 december 2019
    Veel plezier weer in jullie éigen' mobiele woning, geniet ervan en heel fijne Kerstdagen. Groet en knuffel, Bertie
  2. Thea en Harry:
    23 december 2019
    Dank je lieve zus! Knuffels van ons en jij ook fijne feestdagen!