Dinsdag 14 Mei 2019 – Serrières-en-Chautagne.

14 mei 2019 - Serrières-en-Chautagne, Frankrijk

Wanneer we wakker worden schijnt de zon al door het dakluik op het voeteneinde van ons bed. Buiten is het zonnig en de wind is een stuk minder dan in de afgelopen dagen.
’s-Middags gaan we een eindje fietsen. Vanaf de camperplek begint een fietspad. We rijden eerst een stukje noordwaarts, maar daar houdt het fietspad op en zouden we verder moeten over een grotere weg. Omdat we geen vast doel hebben, besluiten we in een andere richting verder te gaan. We rijden richting Rhône. Het fietspad wordt smaller en smaller en wordt een heel smal paadje door het bos, waar we maar verder gaan lopen. Na een paar honderd meter lopen, komen we weer op een breder pad uit, waar we weer goed kunnen fietsen. Regelmatig laat de Rhône zich tussen het struikgewas zien. Het is een mooi aangelegd fietspad door een groot aangelegd bos. De bomen staan allemaal precies netjes in de rij. Iets wat in een land als Frankrijk eigenlijk helemaal niet hoort. Het laatste stuk terug naar de camperplek toe is kaal en we vangen er heel veel tegenwind. We komen nauwelijks boven 10 Km per uur uit. Terug bij onze camper hebben we toch nog net iets meer dan 13 km gefietst. Een leuk rondje! We zitten nog een poosje in het zonnetje, voordat deze achter de bergrug zakt.
Voor het avondeten maakt Thea een heerlijke salade.
We besluiten om morgen weer op tijd verder te gaan. Thea heeft een camperplek gevonden bij een watermolen. Dat zal onze volgende bestemming zijn.