Dinsdag 21 Mei 2019 – Van Savigny-les-Beaune naar Lamarche-sur-Saône.

21 mei 2019 - Lamarche-sur-Saône, Frankrijk

Op tijd uit bed en lekker ontbijten. Het zonnetje komt al door de wolken heen en het beloofd een zonnige dag te worden. Thea gaat het wasgoed wassen en Harry gaat het reisverslag maken en foto’s en filmpjes opsturen. De WIFI is alleen maar bij de receptie beschikbaar, maar het is geen straf om daar in het zonnetje te zitten.
Wanneer de werkzaamheden weer gedaan zijn parkeren we de camper op de parkeerplaats voor de camping. We moeten namelijk voor 12:00 uur van het terrein af, anders wordt het nog eens 13 eurootjes betalen en dat vinden wij (echte “zünnige”Hollanders) zonde.
Vanaf daar lopen we langs het riviertje naar het stadje Savigny-les-Beaune. In het stadje vinden we een wandelroute, die aangegeven staat met koperen pijlen in het wegdek. Die route brengt ons langs de mooiste plekken van dit prachtige wijnstadje. We komen bij een kasteel ,waar tientallen straaljagers in de kasteeltuin staan. Bijna allemaal straaljagers!
We komen langs oude wijnhuizen en dromerige pleintjes. Echt een fantastische route!
Tenslotte lopen we weer terug naar de camper. Met behulp van de Lidl App en ons navigatiesysteem rijden we naar de dichtstbijzijnde Lidl vestiging om onze proviand weer aan te vullen.
Daarna rijden we naar de camperplek in Lamarche-sur-Saône. Een prachtige plek aan de Saône. We staan op een verhoging aan de rivier aan de rand van een klein dorpje.
Er staan picknicktafels en het is prachtig weer. Harry gaat zijn reisverslagen maken aan de picknicktafel. Het eerste verhaal is nauwelijks klaar of de camperaar naast ons, komt bij Harry zitten. Een Fransman uit de Vogezen die ook goed Duits kan. Even later komen er een paar Nederlandse dames, die hun eigen camper gebouwd hebben, en een Frans stel bij. We pakken er een biertje bij en zitten een uurtje te kletsen tot een kort buitje ons even naar binnen stuurt. Daarna breekt de zon weer door en kunnen we nog een poosje buiten zitten. Een heerlijke gezellige plek hier aan de rivier waar af en toe een bootje voorbij komt en ook wel bootjes aanmeren. Kortom een toplocatie, waar we ons weer uitstekend kunnen vermaken.

1. Jur:
    23 mei 2019
    Groet uit Wierden. Met een extra compliment voor de prachtige foto's met doorkijkjes in het dorp, de rivier en de bloemen. Ook deze natuur opname 's weet ik te waarderen. Liefs Jur