Zondag 26 Mei 2019 – Lamarche-sur-Saône.

26 mei 2019 - Lamarche-sur-Saône, Frankrijk

Ook deze morgen worden we gewekt door de zonneschijn, die door het dakluik naar binnen schijnt.
Na het ontbijt besluiten we om vandaag weer een fietstocht te maken. Eerst fietsen we om de ‘meren’ waar Thea al gewandeld heeft. Of het gebrek aan regenwater is of een bewuste keuze weten we niet, maar er zit in alle drie meren geen water. De bordjes met ‘Verboden te vissen’ zijn wat overbodig geworden.
Dan rijden we het dorp uit het grote bosgebied in. Je kunt hier uren fietsen zonder ook maar iemand tegen te komen. Onderweg zien we een boom, die zoals daar vermeld staat wel 180 jaar oud is. Een reusachtige eik.
Een tiental Km verderop rijden we door een klein dorpje. Dan kiezen we weer een weg door het grote bos. Er waait een koel windje waardoor we niet merken, dat we eigenlijk net iets te veel zon op onze lichamen krijgen. Wanneer we weer afstappen bij de camper, moeten we voor de rest van de middag in de schaduw blijven.
Thea maakt een groenteschotel met vis “Pittig Gekruide Ratatouille” in onze Omnia campingoven en Harry eet de gisteren overgebleven speklappen op. Zo is het leven hier best vol te houden!

1. Martin:
    27 mei 2019
    sportief stel zijn jullie.