Zaterdag 4 Mei 2019 – Vendreuve-sur-Barse

4 mei 2019 - Vendeuvre-sur-Barse, Frankrijk

Het is net na 8:00 wanneer we uit bed komen. Het regent en de thermometer geeft aan dat het buiten 4 graden is. Harry gaat naar de bakker om de hoek en koopt een stokbroodje.
We zetten koffie en thee en genieten in alle rust van ons ontbijt.
Harry maakt het reisverslag van gisteren en Thea zoekt een recept voor het avondeten.
Rond 12:00 gaat Thea op weg voor een bezoek aan de plaatselijke (bio)supermarkt. Rond 14:30 komt ze met een goed gevulde boodschappentas terug en is enthousiast over het aanbod van de vele gezonde producten.
Nadat we samen theegedronken hebben besluiten we een wandeling te maken naar de bron van de Barse, onder het kasteel van het dorp. Natuurlijk maken we de nodige foto’s.
Dan begint het te hagelen. We lopen snel terug naar onze camper.
Thea maakt een heerlijke zuurkoolschotel. Wel passend bij een buitentemperatuur van 10 graden.
We hebben de afwas van 2 dagen verzameld, dus na het eten moet er nodig afgewassen worden. Daarna kunnen we heerlijk genieten van een rustige avond.