Woensdag 22 Mei 2019 – Lamarche-sur-Saône.

22 mei 2019 - Lamarche-sur-Saône, Frankrijk

De zon schijnt al door het dakluik naar binnen, als we rond 7:00 wakker worden. Buiten is het 12 graden en binnen is het 14 graden. De kachel mag nog heel even aan in het zitgedeelte. Maar even later is het al 22 graden binnen. De combinatie van zon, koffiezetten en onze lichaamswarmte maakt het snel warm! Dus kan de kachel weer uit.
Weer ons vaste ontbijt met gezonde smoothies en koffie.
Omdat het vandaag echt stralend weer is, besluiten we hier te blijven. Rond 10 uur is het al lekker om buiten te zitten. We zetten onze stoelen en de tafel buiten en genieten van het uitzicht over de Saône. De buurman komt een poosje praten. Hij gaat vandaag naar huis na een rondrit van ruim 6 weken naar Italië, waar het vooral veel geregend heeft. Zijn vrouw is 5 jaar geleden overleden en hij is in zijn ééntje verder blijven reizen in de camper. We nemen afscheid van hem en de Franse buren aan de andere kant naast ons.
Harry loopt even naar de bakker om een vers stokbroodje te halen.
Het is leuk om zo aan het water te zitten. Regelmatig varen bootjes uit Frankrijk, Nederland en Duitsland voorbij. Veel huurboten van ‘Le Boat’ leggen regelmatig aan. Om even te lunchen of boodschappen te doen in het dorp. Of alleen maar even de hond uitlaten. We zien wel , dat bijna iedereen de hondenpoep netjes opruimt.
’s-Middags gaat Harry even naar de slager om de hoek. Vanavond gaat de BBQ aan. We hebben nog biefstuk van de Lidl en nog een frikandel in onze diepvries. Met een paar worstjes en steaks van de slager hebben we voldoende voor een uitgebreide BBQ. Thea heeft nog maiskolven en verse uien en knoflook. Samen met het overgebleven stokbrood een heerlijk maaltje! We zitten aan de betonnen picknicktafel voor onze camper. Maar zodra de zon achter de bomen verdwijnt, koelt het wel erg snel af. Nog even buiten afwassen en de BBQ in de week zetten en dan snel naar binnen.
We hebben weer een heerlijke dag gehad!