Donderdag 6 September 2018 – Van Losheim am See naar Beckingen via de Saar Cloef.

6 september 2018 - Beckingen, Duitsland

Lieve vrienden en familie.

Harry is al om 8:00 uur wakker en begint de dag met een wandeling. We staan op een geweldige plek met glooiende heuvels, frisse weiden en afwisselende bossen. Wanneer hij terug komt is Thea ook wakker en gaan we samen ontbijten.

Één van onze stoelen is stuk gegaan en we hebben gisteren mooie stoelen gezien bij Fritz Berger maar Harry lijken ze te groot om in de camper te kunnen. Thea is aan het passen en meten geweest en zegt dat het wel past. Dus gaan we na het ontbijt terug naar Fritz Berger om ze te kopen. Ook kopen we wat andere dingen, die we in de catalogus gezien hebben, die we gisteren hebben meegekregen.

Maar eerst nog even de tanks van de camper legen en vullen op de camperplek.

Dan nog even naar de Aldi om Bio producten te kopen, die Thea in het krantje van de Aldi had gevonden.

Dan rijden we een half uurtje naar Orscholz. Daar moeten we even zoeken om een parkeerplaats te vinden, waar we met de camper mogen staan. En dat blijkt een camperplek te zijn. Helemaal goed dus.

We gaan naar het boomtoppen pad aan de Saarschleife. Een houten baan hoog door de boomtoppen, die eindigt bij een hoge uitkijktoren, van waaraf we een prachtige bocht van de Saar vanuit de hoogte kunnen zien. Het is erg indrukwekkend. Lia en Jorien, bedankt voor de hint voor deze plek!

Zie: https://www.toerisme-saarland.nl/Media/Attracties/Boomtoppenpad-Saarschleife

Na afloop van het bezoek aan deze plek gaan we de lunch gebruiken in de camper. Het begint dan net iets te regenen.

Via een leuke route, deel langs de Saar, rijden we naar de camperplek in Beckingen, waar we de nacht door willen brengen. Een vriendelijke dame komt het stageld van 5 Euro innen en legt ons uit waar de bakker is.

’s Avonds komt de vrijwillige brandweer oefenen voor onze camper. Slangen worden uitgerold en aangesloten en er wordt wat naar elkaar gespoten. Dat herhaalt zich drie maal en dan is de show voorbij. Goh, en dat allemaal voor 5 Euro!

Liefs,

Thea en Harry