Woensdag 12 September 2018 – Route du Vin.

12 september 2018 - Saint-Hippolyte, Frankrijk

Lieve familie en vrienden.

Het is rond 8:00, wanneer we wakker worden. Harry begint de dag met een korte wandeling. De wijnboerderij, waar we zijn blijkt eens een watermolen geweest te zijn. Leuk om even te bekijken. Een eindje verder is een broedplaats voor ooievaars. Ook op het dak van de wijnboer zijn ooievaarsnesten.

Na het ontbijt vertrekken we. We rijden door schilderachtige dorpjes, door veel druivenvelden en bezoeken prachtige plekken zoals Molsheim. In dit stadje staat de fabriek van Bugatti. Harry fotografeert een standbeeld van Bugatti en een van zijn auto’s. We lopen door het stadje en kopen brood voor de lunch bij een Boulangerie & Patisserie. Dan gaat de reis weer verder. De lunch gebruiken we onderweg op een picknick plek tussen de druivenvelden.

We bezoeken nog een supermarkt en zoeken al vroeg een camperplek op voor de nacht. De temperatuur is boven de dertig graden en dan is het fijn om in de schaduw te zijn.

We zijn in St. Hippolyte. Hoog boven ons prijkt het kasteel Le Haut-Koenigsbourg boven de berg uit.

’s Avonds, wanneer het wat afgekoeld is,  lopen we nog even het dorpje door.

En weer hebben we van deze dag genoten.

Liefs,

Thea en Harry