Dinsdag 22 Oktober 2019 – Van Zaragoza naar Cubnezais.

22 oktober 2019 - Cubnezais, Frankrijk

Het is al 8:30 als we wakker worden. De zon zit achter de wolken en het is nog een beetje donker. Na de koffie pakken we alles weer in en gaan eerst lozen en tappen op de CP, waarvan we vertrekken. Als we daarmee bezig zijn begint het langzaam te regenen.
Onderweg bezoeken we een grote supermarkt en kopen een nieuwe blender. Nog geen 20 Euro. De dame achter de kassa zegt dat we de bon moeten bewaren, want dan hebben we ook nog 2 jaar garantie!
We rijden door de Pyreneeën naar Frankrijk. Een prachtige weg met veel tunnels en mooie vergezichten met prachtige herfstkleuren. Aan de Spaanse kant is het een zeer mooi aangelegde weg. Zodra we de Franse grens zijn gepasseerd, verandert de weg in een nauwe, bochtige en minder goed onderhouden weg. Thea navigeert ons hier weer uitstekend doorheen!
Thea is verrukt van de natuur hier. Bomen in herfstkleuren, prachtige alpenweiden met koeien en schapen en kronkelende riviertjes ver beneden ons. Hier en daar komen kleine riviertjes van de bergen af.
Rond de avondspits komen we bij Bordeaux aan. Het regent en het is hier heel erg druk. We zitten een uurtje in de file.
We zijn dan ook blij, als we bij onze camperplek voor deze nacht aankomen. De parkeerplaats van een grote wijnboerderij en hebben hier zelfs stroom, zodat we de laptop op kunnen laden. En Thea kan de nieuwe blender uitproberen. Ze gaat direct aan de slag om een paar smoothies te maken. We gaan op tijd slapen!