Donderdag 24 Oktober 2019 – Van La-Ferté-St-Aubin naar Englancourt.

24 oktober 2019 - Englancourt, Frankrijk

Het is nog koud en donker, als we rond 8:30 wakker worden. We blijven nog lekker even liggen om wakker te worden.
Ook vandaag weer smoothie en een paar kopjes koffie, voor we weer verder trekken. We kunnen hier de cassette legen, dus dat gaan we ook doen. We hebben nog meer dan 75 liter water aan boord, dus dat hoeven we niet te laden.
Na een aantal kilometers doen we de tank vol diesel bij een supermarkt. Een eindje verder kopen we een vers stokbroodje.
Vandaag moeten we door en om Parijs heen. Thea loods ons feilloos door het drukke verkeer.
Rond 14:00 uur stoppen we achter een Burger King om een broodje te eten en even een toilet te bezoeken. Na een half uurtje rijden we weer verder.
Rond 16:30 komen we aan op de camperplek in Englancourt, waar we de eerste nacht van de heenweg ook overnacht hebben. Een mooi plekje bij een oude kerk. We kijken uit over een bontgekleurd dal in herfsttenue. Thea maakt even een wandelingetje via het kerkhof door het dorpje en hoort een boer schreeuwen, die achter drie honden en iets wat fladdert aanzit, ziet nog net hoe een boerin naar buiten komt rennen, een dode haan van de grond raapt en daarmee een hond (de moordenaar?) op zijn kop slaat met bijbehorende tekst. “Der Hahn ist tot”?! Verder is het rustig in het dorpje! We genieten van het prachtige uitzicht over het dal met de zonsondergang onder het genot van een hapje en een drankje! De wind waait lekker om de camper heen! Wat zullen wij straks lekker slapen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade