Vrijdag 18 Oktober 2019 – Van Murcia naar Sax.

18 oktober 2019 - Sax, Spanje

Rond 8:00 uur eruit, dan koffie en smoothie. Het begint ons vaste patroon te worden. Terwijl wij hiervan zitten te genieten, komt het personeel van de Ikea parkeren op het naastgelegen parkeerterrein en lopen naar hun werk toe.
Voor we vertrekken doen we nog even wat boodschappen bij de Aldi. We kunnen hier niet naar de Lidl, omdat je daar een hoogtebeperking van 2,15 m hebt.
Thea navigeert ons via een leuke route door de streek om dit gebied te verkennen. We rijden door een heel klein stadje om een makelaar te zoeken en rijden ons bijna klem in de steeds smaller wordende straatjes.
In de stad Yecla parkeren we de camper naast de Aldi en lopen de stad in. Thea gidst ons naar de basiliek. Een indrukwekkend bouwwerk, maar we kunnen er helaas niet naar binnen. Ook bekijken we een paar andere kerken aan de buitenkant, omdat we er ook niet naar binnen mogen.
We bekijken de etalages van een aantal makelaars en maken er foto’s van. Terwijl we voor één van de etalages staan, wordt Thea aangesproken door een man, die een huis in de streek te koop heeft staan. We krijgen uitleg, waar het huis staat en zijn telefoonnummer om eventueel een afspraak te maken voor een bezichtiging. We rijden naar de plek waar het huis staat, maar vinden die plek niet mooi om te wonen. Dus maken we geen afspraak.
Het overgrote deel van het gebied, waar we vandaag doorheen rijden vinden we niet aantrekkelijk om te wonen. Wat natuurlijk goed is om te weten.
Thea heeft gelezen over de camping van Helga en dat is de plek waar we de nacht door willen brengen. We worden hartelijke ontvangen en krijgen een rondleiding over de camping.
Het is heet en we gaan lekker in de schaduw zitten, om op die manier de rest van de dag door te brengen.