Woensdag 5 September 2018 – Naar Losheim am See.

5 september 2018 - Losheim am See, Duitsland

Hoi allemaal

Rond 8:30 staan we op en genieten van een kop koffie, terwijl we uitkijken over de Rijn. We wassen  af en pakken onze spullen weer in. De fietsen gaan weer achter op de auto. We doen de watertank vol en laten het vuile water en de inhoud van het toilet achter in de daarvoor bestemde putten.

Dan zijn we klaar voor  de volgende etappe. We rijden een tiental kilometers door het prachtige Rijndal. Steeds zien we weer burchten en kastelen op beide oevers.

En klimmen we het Rijndal uit en gaan op bezoek bij Lorelei. De wonderschone dame, die menig schip op de rotsen deed lopen volgens de legende.

Daarna gaan we lunchen op een parkeerplaats in het bos. Het is 30 graden en we vinden het dus wel fijn om in de schaduw te zitten.

We rijden door naar Idar-Oberstein. Het stadje wat bekend is door de edelstenen industrie. We parkeren op een camperplek. We bekijken wat winkeltjes en hebben het dan eigenlijk wel gezien.

We rijden door naar Losheim am See. Hier bezoeken we een vestiging van Fritz Berger. De Duitse variant van Vrijbuiter. We kopen nog wat spulletjes voor in de camper. En dan nog even naar de Aldi voor wat boodschappen.

Nog 10 minuten rijden en we zijn op de camperplek. Een leuke plek aan de rand van het bos.

We hebben vandaag weer veel mooie dingen gezien.

Liefs,

Thea en Harry